يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۲۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۷ دی ۱۳۹۹
واتس‌اپ مدتهاست یکی از اپلیکیشنهای پیام رسان محبوب مورد استفاده بوده اما این برنامه از سال ۲۰۱۴ که توسط فیس بوک خریداری شد، تغییرات زیادی پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، اگر از واتس‌اپ برای مدیریت عمده مکالمات روزمره خود استفاده می‌کنید، شاید ۱۰ ترفند و توصیه ای که وب سایت گیزمودو به معرفی آنها پرداخته است، برایتان مفید واقع شود و استفاده بهتری از این اپلیکیشن پیام رسان داشته باشید.

۱- سفارشی کردن تصویر زمینه مکالمه
واتس‌اپ اکنون به کاربران اجازه می دهد تصویر زمینه یا همان والپیپر هر مکالمه را تغییر دهند. به این ترتیب کاربران می توانند یک تصویر زمینه برای همکارانشان و یک تصویر زمینه برای اعضای خانواده شان داشته باشند. این اقدام احتمال این که پیام را اشتباهی به فرد اشتباهی ارسال کنید را کاهش می دهد. در دستگاههای اندرویدی می توانید صفحه یک چت را گشوده و سه نقطه‌ای که در گوشه بالای سمت راست وجود دارد را زده و والپیپر را انتخاب کنید. در دستگاههای iOS چت را گشوده و نوار بالای صفحه را لمس کرده و سپس وارد گزینه والپیپر و صدا شوید.


۲- ارسال پیامهای محو شونده
از زمانی که اسنپ چت به دنیا نشان داد که ما به شبکه های رسانه اجتماعی و ابزارهای ارتباطی نیاز داریم که کمتر دائمی باشند، هر اپلیکیشنی این مسئله را مورد توجه قرار داده است. در واتس‌اپ می توانید پیامها در چتهای شخصی را به گونه ای تنظیم کنید که پس از هفت روز ناپدید شوند. برای این منظور باید مکالمه مورد نظرتان را گشوده و روی نام بالای آن کلیک کنید و سپس گزینه پیامهای محو شونده را انتخاب کنید. این تنظیم شامل پیامهای قدیمی تری که پیش از این ارسال کرده بودید، نمی‌شود.

۳- حالت شب (دارک مود) را فعال کنید
واتس‌اپ مانند اپلیکیشنهای دیگر با حالت شب عرضه می شود که می توان برای استراحت دادن به چشمانتان در هنگام عصر از آن استفاده کرد. برای این منظور در دستگاههای اندرویدی سه نقطه گوشه راست بالای صفحه را زده و به تنظیمات بروید و به گزینه چتها مراجعه کنید. سپس در بخش تمها، دارک مود یا حالت شب را انتخاب کنید. در گوشیهای آیفون حالت شب در بخش تنظیمات اصلی خود iOS قرار دارد. باید منوی تنظیمات iOS را گشوده و سپس در بخش نمایش و روشنی، حالت شب را انتخاب کنید.


۴- بی صدا کردن چتها برای مدت طولانی
احتمالا می دانید که می توانید مکالماتی که مدام پیام ارسال می کنند را در واتس‌اپ بی صدا کنید اما شاید ندانید که این اپلیکیشن اخیرا گزینه بی صدا کردن برخی از چتها به طور دائمی را فعال کرده است تا مجبور نباشید مدام صدای ارسال پیام برخی از افراد یا گروهها را بشنوید مگر این که خودتان آنها را دوباره از وضعیت بی صدا خارج کنید. برای این منظور باید روی نام گروه یا فرد در بالای یک مکالمه بزنید و سپس گزینه بی صدا کردن نوتیفیکیشنها در اندروید و iOS را از میان سه گزینه هشت ساعت، یک هفته و دائمی انتخاب کنید.

۵- مصرف حافظه را چک کنید
اگر دوستانتان عکسها و ویدیوهای زیادی برای شما ارسال می کنند، واتس‌اپ ممکن است حجم زیادی از حافظه گوشی را اشغال کند اما ابزار اختصاصی وجود دارد تا مطمئن شوید مشکلی از این بابت برایتان پیش نمی آید. تنظیمات را از فرونت اسکرین iOS یا سه نقطه در اندروید باز کنید، سپس ظرفیت حافظه و دیتا و در مرحله بعد مدیریت حافظه را انتخاب کنید. صفحه بعدی که ظاهر می شود به شما نشان می دهد فایلها چقدر فضا اشغال کرده اند و به شما امکان می دهد در صورت لزوم به حذف آنها بپردازید.


۶- افزودن امنیت بیشتر
این گزینه فقط برای گوشیهای آیفون است. اگر می خواهید مطمئن شوید که کسی به پیامهای واتس‌اپ شما سرک نمی کشد، می توانید برای ورود به این برنامه گزینه احراز هویت با اثر انگشت (تاچ آی دی) یا احراز هویت با چهره را انتخاب کنید. برای فعال کردن آن باید به بخش تنظیمات در صفحه اصلی گوشی مراجعه کرده سپس گزینه اکانت، حریم خصوصی و قفل صفحه نمایش را انتخاب کنید. گزینه ای که پس از آن مشاهده می کنید به مدل آیفونی که از امکان تاچ آی دی یا احراز هویت با چهره برای دسترسی پیشتیبانی می کند، بستگی دارد.

۷- از گروههای چت دور بمانید
مطمئنا گروههای چت مفید هستند اما شاید مایل نباشید بدون موافقت به هیچ گروهی اضافه شوید. برای این منظور سه نقطه در اندروید یا تنظیمات در iOS را لمس کرده و سپس به بخش اکانت، حریم خصوصی و گروهها مراجعه کنید و مشخص کنید چه کسانی می توانند یا نمی توانند شما را به صورت خودکار به یک گروه اضافه کنند (البته همچنان می توانید برای پیوستن به گروهها دعوت شوید). با انتخاب گزینه به استثنای تماسهای من، فهرست کسانی که می توانند شما را به گروه اضافه کنند را کوتاه کنید.


۸- از رایانه به واتس‌اپ دسترسی داشته باشید
می توانید از طریق مرورگر وب یا نصب کلاینت ویندوز یا مک او اس از رایانه رومیزی به واتس‌اپ دسترسی داشته باشید. دسترسی به واتس‌اپ از رایانه رومیزی نوشتن پیامهای طولانی را راحتتر کرده و البته می توانید به همه عکسها و ویدیوهای رایانه تان برای ارسال راحتتر دسترسی داشته باشید. بین استفاده از نسخه های مرورگر و دسکتاپ واتس‌اپ تفاوت چندانی وجود ندارد و می توانید هر کدام که برایتان راحتتر بود را انتخاب کنید.

۹- تنظیم نوتیفیکیشن های سفارشی واتس‌اپ
اگر استفاده زیادی از واتس‌اپ دارید این گزینه به شما کمک می کند نوتیفیکیشنهای سفارشی برای چتها و تماسهای خاص تنظیم کنید؛ بنابراین وقتی صدای تلفن را می شنوید می دانید که پیام فوری است یا خیر. برای این منظور در دستگاههای اندرویدی و iOS نام فرد یا گروه در بالای صفحه مکالمه را لمس کرده و سپس نوتیفیکیشنهای کاستوم در اندروید یا کاستوم تون در iOS را انتخاب کنید.


 
۱۰- تهیه نسخه بک آپ یا پشتیبان در گوگل درایو و iCloud
واتس‌اپ شامل سیستم بک آپ قوی است که به شما اجازه می دهد چتها را در گوگل درایو یا iCloud ذخیره کنید که دسترسی به مکالمات را پس از این که گوشی جدیدی تهیه کردید، آسانتر می کند. در اندروید سه نقطه را زده سپس به تنظیمات، چتها و چت بک آپ مراجعه کنید. در دستگاههای iOS به تنظیمات، چتها و چت بک آپ از بخش فرونت اسکرین مراجعه کنید. باید توجه داشته باشید که این بک آپهای ابری با رمزنگاری نقطه به نقطه واتس‌اپ پشتیبانی نمی شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها