کد خبر: ۴۸۲۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب کشور آذربایجان و طلاب شهرستان بافق اظهار کرد: در اسلام هیچ طایفه و قشری به اندازه علما از وظیفه سنگینی برخوردار نیستند و فضیلتی که برای علما است، برای هیچ طایفه‌ای مقرر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از انبیا و ائمه هیچ طایفه‌ای به اندازه علمای بزرگ دارای مقام و موقعیت اسلامی نبودند.

این مرجع تقلید با اشاره به وظیفه علما گفت: علما از طرفی دارای وظیفه خدمت به اسلام و مردم هستند و از طرف دیگر وظیفه جهاد و مبارزه با جباران و مستکبران و کسانی که در راه اسلام سد، مانع و مشکلی ایجاد می‌کنند، را دارند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه علما خدمت به اسلام و مسلمین است و آنها با ورود به صحنه اجتماع به ارشاد، ارتباط با مردم، تعلیم و تربیت آنان پرداختند و از طرف دیگر حوزه‌هایی به منظور تبیین مبانی اخلاق و آثار اهل بیت(ع) تاسیس کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان داشت: نقش علما در تاریخ اسلام از نظر فضای فرهنگی بالاست و اگر این نقش وجود نداشت از اسلام در برابر دشمنان اثری باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به جبهه مبارزه در برابر دشمنان اسلام گفت: اسلام دشمنانی داشته و دارد و علما باید در برابر آنها جهاد کنند و امام صادق(ع) در این زمینه فرمود علما باید خود را برای جهاد آماده کنند و در برابر جریانات حساس باشند.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که وظیفه علما مرزبانی است، ابراز کرد: چنانکه قوای نظامی و انتظامی در مرز زمینی، هوایی و دریایی با قدرت در برابر دشمنان اسلام می‌ایستند حفظ مرزهای فکری، فرهنگی و سیاسی نیز بر عهده علما است.

وی بیان داشت: حفظ آب، خاک، دریا و هوا کار مهمی است ولی به اندازه شناخت مرکز نفوذ افکار و فرهنگ غرب و دشمنان اسلام مشکل نیست.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: استکبار پس از جنگ جهانی اول و دوم فراماسونری را ترتیب داد تا جوانان را شست‌وشوی مغزی داده و به اسلام بدبین کرده و سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما را قبضه کند.

وی ادامه داد: اگر در طول تاریخ قیام علما نبود، از اسلام خبر و اثری باقی نمی‌ماند، بنابراین وظیفه ما در شرایط کنونی سنگین است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه آیت‌الله محمدتقی بافقی خاطرنشان کرد: این عالم از عقیده و ایمان فراوانی برخوردار بود و سابقه انقلابی داشت و شجاع و با شهامت بود.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) گفت: هر چیزی و منکری به وجود آید که با دین اصطکاک دارد عالم باید علمش را اظهار کند، زیرا بی‌تفاوت و ساکت بودن با اسلام نمی‌سازد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: علما در طول تاریخ قیام‌هایی داشتند و هیچ وقت ساکت نبودند، ولی بر اساس رویه پیامبران ابتدا باید مردم را با خود هماهنگ کنیم و سپس این مردم لشگر پیامبر(ص) و ائمه(ع) می‌شوند.

وی عنوان داشت: امام خمینی 17 سال مردم را آماده کردند و به همین دلیل اسلام پیشرفت کرد، بنابراین این مردم را باید نگه داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کشورهای سقوط کرده گفت: تکیه‌گاه دولت‌های عربستان سعودی، اردن، لیبی، بحرین، مصر و تونس مردم نبودند بلکه تکیه‌ به آمریکا، اروپا، انگلیس داشتند و در نتیجه سقوط کردند.

وی با خطاب قرار دادن علمای آذربایجان گفت: اگر در هر نظامی مردم بخواهند از سردمداران بازگردند بدون تردید سقوط خواهند کرد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: کشورهای لیبی، مصر و تونس سقوط کردند و کشورهای مغرب، بحرین، اردن، عربستان و آذربایجان نیز سقوط می‌کنند زیرا با مردم نمی‌توان درافتاد.

وی یادآور شد: شما علما باید با یکدیگر متحد باشید و به عنوان وظیفه، خود را برای جهاد و مبارزه و شهادت آماده کنید.

این مرجع تقلید یادآور شد: مردم را به قیام و شهادت دعوت کنید تا جان خود را در کف قرار دهند بدانید این پیروزی‌ها آسان و مجانی به دست نمی‌آید بلکه به تلاش و زحمت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا به دلیل آنکه می‌داند در ایران میلیون‌ها انسان آماده شهادت وجود دارد به ایران حمله نمی‌کند و اگر این طور نبود پیش از افغانستان به ایران حمله می‌کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها