يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۹۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۴ دی ۱۳۹۹
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران گفت: در صورتی که طرح اجباری شدن عرضه تخم مرغ بسته بندی در کشور اجرا شود هرشانه ۳۰ عددی به قیمت مصوب ۳۶ هزار تومان به دست مردم خواهد رسید.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سید فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران، با بیان اینکه تولید و مصرف تخم مرغ تراز است و کمبودی وجود ندارد اظهار کرد: هرکیلوگرم تخم مرغ به قیمت ۳۵ هزار تومان (شانه‌ای ۷۰ هزار تومان) در مرز چذابه خریداری و به عراق قاچاق می شود که این امر در افزایش قیمت تخم مرغ در بازار نقش دارد اما باید توجه داشت که عوامل مهم و اصلی تری نیز در افزایش قیمت این مصحصول در بازار نقش داشته‌اند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی طبق ابلاغ رییس جمهور مسئول تنظیم بازار تخم مرغ تا عمده فروشی است و مسئولیت  تنظیم بازار خرده فروشی بر عهده وزارت صمت است  اما وزارت جهاد کشاورزی اصرار به دخالت در عرضه مغازه و خرده فروشی را نیز دارد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران  به اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از  مرغدار می خواهد که بخشی از تولیدات خود  را الزاماً به آن شرکت بدهند تصریح کرد: این امر چنان تلقی می شود که مرغدار مجاز است مابقی تخم مرغ خود را به هر قیمتی در بازار به فروش رساند؛ این دو نرخی شدن باب سوداگری را در بازار باز کرده است.

شرکت پشتیبانی امور دام چند روز تخم مرغ نخرد بازار تنظیم می شود!
طلاکش اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام در صورتی که برای چند روز از مرغداران سهمیه نگیرد، خواهد دید که قیمت تخم مرغ در بازار حداقل ۲۰۰۰ تومان افت می‌کند.

عرضه تخم مرغ بدون بسته بندی به قیمت ۵۰ هزار تومان در بازار 
وی افزود: تخم مرغ فقط در تره بار نرخ دولتی عرضه می شود و در تمام ۳۴۰ هزار فروشگاه های خرده فروشی سطح شهرهای کشور و فروشگاه های زنجیره ای، نرخ عرضه  هر عدد تخم مرغ حداقل ۱۵۰۰ تومان است و تا شانه ای ۴۷ هزار نیز به فروش می رسد؛ اگر  در نظر گیرم که ۳ تخم مرغ ضایعاتی و شکسته در هر شانه وجود داشته باشد قیمت هرشانه تخم مرغ به ۵۰ هزار تومان میرسد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران گفت: زمانی که  تخم مرغ از انبار شرکت پشتیبانی  امور دام خارج می شود چون شبکه توزیع آن نامشخص است، محموله های آن گم و توسط عده ای در بازار آزاد فروخته می‌شود.

 طرح اجباری شدن بسته بندی تخم مرغ اجرا شود قیمت ها کنترل می شود 
طلاکش اظهار داشت: اگر کل تخم مرغ وارد بسته بندی شود، کل زنجیره قابل کنترل است و قیمت تخم مرغ  با نرخ مصوب ۱۴ هزار تومانی هماهنگ می شود؛ این امر عامل یکنواختی قیمت تخم مرغ در تمام مراکز عرضه در کل کشور می شود  که دستاورد مهمی است.

وی تصریح کرد: برای مردم ثبات و آرامش بازار و اطمینان از سلامت و بهداشت تخم مرغ مهم تر از کمی ارزانتر بودن  ولی  داشتن هرج و مرج در بازار است  و برای دولت نیز دیگر فشار افکار مردمی را به دنبال ندارد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران  ادامه داد: به دلیل اینکه تخم مرغ قابل شستشو و ضدعفونی نیست و سلول بیولوژیکی است که انواع آلاینده های فیزیکی و شیمیایی به ویژه دراپ لت های کرونا را به خود جذب می کند لذا عرضه بدون بسته بندی تخم مرغ به دلیل کمی ارزانتر به معنی بی اهمیتی به سلامت و بهداشت مردم است و در اقشار ضعیف که ایمنی پایینی دارند باید توجه بیشتری کنند.

وی گفت: در چرخه بسته بندی می توان مسیر تخم مرغ از مرغداری را تا مصرف  رصد و مستندات آن را ارائه کرد در این صورت قیمت  هم ثابت نگه داشته می شود و غیر آن محکوم به شکست است.

وی اظهار داشت: مرغداران از این فضای دو نرخی ۱۴ هزار دولتی و ۱۹-۲۰ هزار آزاد راضی هستند اما در حق مردم جفا می شود، در صورتی که تخم مرغ تک نرخی شود کسی نمی تواند گرانفروشی کرده و قیمت روی آنرا مخدوش کند.

قیمت مصوب تخم مرغ بسته بندی ۳۶ هزار تومان است
این مقام مسئول اظهار داشت: اعلام اینکه بسته بندی باعث افزایش قیمت می شود در واقع دادن آدرس غلط به مردم است چون قیمت های ابلاغی انجمن تخم مرغ شناسنامه دار کاملاً تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است است.

وی افزود: تحقق این طرح باعث می شود تا ۸۰٪ سهم بسته بندی بصورت شانه ۳۰ عددی شناسنامه دار و بسته بندی شرینک درب دار با نرخ ۳۶ هزار تومان عرضه شده و مردم تخم مرغ فله ای را که تضمینی هم به سلامت و بهداشت آن نیست با نرخ های بسیار متفاوت و گران خریداری نکنند و تا پایان سال هم این قیمت ثابت خواهد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها