يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۱۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۳۰ دی ۱۳۹۹
کلاهبرداری از کاربران سایت های همسریابیمعاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه سایت های همسریابی و صیغه یابی بستری برای کلاهبرداری های یک میلیارد تومانی شده است، گفت: تا کنون، هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت ها و کانال ها صادر نشده است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایلنا،‌ سرهنگ "رامین پاشایی" در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده ها و شکوائیه های قضائی به پلیس فتا، همه روزه شاهد دریافت پرونده های متعدد کلاهبرداری های مالی بالغ بر یک میلیارد تومان و یا سایر تهدیدات در حوزه مراجعه به سایت های همسر یابی و صیغه یابی که عمدتا در پیام رسان های غیر بومی فعالیت می کنند ، از شهروندان هستیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بند "ث" ماده یک آئین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره ؛ در راستای ماده 43 قانون برنامه پنجم با موضوع " دریافت خدمات مشاوره ای " صرفا مبحث ازدواج و تحکیم خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری مورد تصریح قرار گرفته،بیان داشت : تا کنون هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت ها و کانال ها از سوی مراجع ذی صلاح در " وزارت ورزش و جوانان " به عنوان متولی قانونی این موضوع صادر نشده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به فعالیت غیر قانونی سایت های همسر یابی و صیغه یابی در فضای مجازی که در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارت های مالی، کلاهبرداری و اخاذی از مراجعه کنندگان می شود، موضوع به صورت دائمی در رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارد و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و سایت های مشابه مراتب به منظور اقدام قضائی برابر قوانین و مقررات در دستور کار این پلیس قرار می گیرد.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، وی با اعلام اینکه اغلب کلاهبرداری های مالی صورت گرفته از متقاضیان بیش تر سوء استفاده از عواطف و احساسات مراجعه کنندگان و دادن وعده های دروغین است و علاوه بر کلاهبرداری های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی در فریب خوردگان و مال باختگان وجود دارد از تمامی هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی در خواست کرد به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورند.

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد : هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها