يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۳۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پیگیری موضوع اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، گفت: پیکر پنج نفر از کولبران، پیدا شده و به ایران منتقل می‌شود.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پیگیری موضوع اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، گفت: پیکر پنج نفر از کولبران، پیدا شده و به ایران منتقل می‌شود.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سؤال خبرنگاران درخصوص پیگیری وضع اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی، متأسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند، جان خود را از دست داده‌اند. البته اجساد آنها پیدا شده که پس از انجام‌ هماهنگی های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بر اساس جزئیات دریافتی از ادارات ذی‌ربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن پنج نفر از کولبران ایرانی در منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس های تلفنی و ملاقات سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری های ستاد بحران استان آذربایجان غربی با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارتمان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران، درخواست اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیروهای ترکیه با آنان برای یافتن این عزیزان شد که البته این تلاش‌ها تا انتقال پیکرها به کشور ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره داشت: مسؤولان مرزی همواره تاکید داشته اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری کنند تا با توجه به وضع منطقه، گرفتار شرایط تاسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب زاده در پایان از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها