يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۵۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
تا زمانی که با کلام و منطق نطق امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ در تماس بوده و مجری آن باشیم همچنان پیروز خواهیم بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (دوشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۹) در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام‌(ره) راحل اظهار داشت: خدا را شاکریم که برای هشتمین بار در هشتمین سال دولت تدبیر و امید هیات دولت به تجدید میثاق با امام‌(ره) راحل آمده است.

وی افزود: امسال به دلیل اینکه این ایام مصادف با میلاد با سعادت دخت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) حضرت زهرای مرضیه(س) است، دهه فجر انقلاب رنگ و بوی دیگری دارد.

رئیس  جمهور تصریح کرد: امام‌(ره) عزیز و بزرگ ما در طول نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به ما جامعه ایران و جامعه اسلامی آموخت.

روحانی گفت: در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولا رهبرانی یا به احزاب سیاسی و یا به قدرت‌های نظامی تکیه می‌کنند؛ قدرت نظامی چریکی را تشکیل می‌دهند و یا با قدرت‌های خارجی که مخالف حکومت قبلی هستند تماس برقرار می‌کنند تا بتوانند به پیروزی برسند.

وی گفت: امام‌(ره) هیچ یک از این راه‌ها را برنگزید؛ چراکه امام‌(ره) قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و آنچه تلاش می‌کرد آن بود که اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که امام‌(ره) برای انقلاب انتخاب کرده بود را اقناع کند.

رئیس  جمهور افزود: امام‌(ره) از سال‌ها پیش می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد و او قدرت نرم را برگزید و انتخاب کرد.

روحانی تصریح کرد: ۱۲ بهمن ۵۷ نشان داد که امام‌(ره) در مسیر و راهش چگونه پیروز شده است؛ روز دوازدهم بهمن روزی بود که امام‌(ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشاند.

وی اضافه کرد: روز ۱۲ بهمن بی تردید یوم الخمینی بود، اگر در روز عاشورا مردم تظاهرات کردند به عشق امام‌(ره) حسین بوده و به عشق امام‌(ره) و مسیر امام‌(ره) آنها به خیابان آمدند.

رئیس  جمهور  گفت: اگر مردم در روز اربعین به عشق شهدای کربلا به خیابان‌ها آمدند، در ۱۲ بهمن که روز ویژه امام‌(ره) بود همه مردم به استقبال راهبری که حداقل ۱۴ سال در انتظارش بودند به خیابان‌ها آمدند.

روحانی افزود: افراد زیادی به زندان و تبعید در رژیم پهلوی رفتند و همان رژیم به این زندان و تبعید پایان داد اما امام‌(ره) اجازه نداد که آن قدرت جباری که او را تبعید کرد آن تبعید را پایان دهد؛ او البته آن قدرت جبار را بیرون ریخت و آن استقبال بی‌ نظیر از امام‌(ره) صورت گرفت که نشان داد ایشان محبوبیت و نفوذ بین مردم دارد.

وی گفت: نطق امام‌(ره) در ۱۲ بهمن اولین نطق ایشان بعد از آخرین نطق‌شان یعنی در ۴ آبان سال ۱۳۴۳ بود؛ بقیه سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های  امام‌(ره) در پاریس بود و او بعد از مدت‌ها با مردم سرزمینش در سرزمین خود حرف زد.

رئیس  جمهور اظهار داشت: نطق امام‌(ره) در ۱۲ بهمن منشور جمهوریت و پایه انقلاب اسلامی است و تا زمانی که با کلام و منطق امام‌(ره) در نطق ۱۲ بهمن ۵۷ در تماس بوده و مجری آن هستیم همچنان پیروز خواهیم بود.

روحانی افزود: در بحث‌های سیاسی از امام‌(ره) نجف که در باره ولایت فقیه صحبت کردند و از امام‌(ره) پاریس که بحث جمهوریت را مطرح کردند، مطالبی بیان می‌شود.
وی گفت: نطقی که امام‌(ره) در کنار مرقد پاک شهیدان این سرزمین ایراد کردند و ارواح شهدا را خطاب قرار دادند بسیار تاریخی بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها