کد خبر: ۴۸۴۰۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
در دومین روز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران؛
در مرحله دیگری از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران ، روسیه یگان‌های شناور دو کشور عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت : در دومین روز از این رزمایش و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده ، عملیات آزادسازی دو کشتی تجاری که در حال حرکت به سمت آب‌های بین المللی بوده و توسط دزدان دریایی ربوده شدند، توسط یگان‌های سطحی و پروازی انجام می شود.


دریادار دوم طحانی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH3D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» به‌عنوان یگان سر فرماندهی رزمایش، شناور‌های رزمی مستقر در منطقه را برای انجام عملیات آزادسازی به دو گروه متشکل از یگان‌های ایران و روسیه تقسیم کرد.

Remaining Time -2:24


وی اذعان داشت: در ادامه، نیرو‌های عملیات ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و روسیه با فرود آمدن از هوا و همچنین نفوذ از سطح بر روی عرشه کشتی ربوده شده مستقر شدند و دزدان دریایی را دستگیر و سناریوی عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها