يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۲۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
حق شناس در خصوص آخرین وضعیت دو شهردار بازداشت شده در تهران توضیح داد.
به گزارش پایگاه 598، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس، گفت: بر اساس قانون مهم‌ترین وظیفه شورای شهر در دو حوزه نظارت و مقرره گذاری و یا تسهیل مصوبات مجلس شورای اسلامی لوایح و طرح‌های شهر است.
 
وی با تأکید بر بحث نظارت بر عملکرد شهرداری افزود: در شورای شهر تهران، نظارت بر عملکرد شهرداری در اولویت کار ما قرارگرفته است و تلاش کردیم این حوزه را در کمیسیون تخصصی و در تمامی ابعاد در دستور کار داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در اولین ساعاتی که خبر بازداشت دو شهردار منطقه ۲ و ۸ منتشر شد، جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور شهردار تهران برگزار کردیم تا آخرین خبرها و آخرین اطلاعات شهردار در اختیار این شورا قرار گیرد.
 
حق‌شناس ادامه داد: همچنین چندین جلسه به‌صورت مجازی به علت محدودیت‌های ویروس کرونا برگزار کردیم که درنهایت مقرر شد آقای محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و آقای حناچی شهردار تهران با آقای علوی وزیر اطلاعات کشور جلسه‌ای داشته باشند و از کم و کیف پرونده این دو شهردار مطلع شوند و بررسی کنند که ابعاد ماجرا چه بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله آگاه شدن اعضای شورای شهر تهران از ابعاد این مسئله بود؛ تصریح کرد: فردای آن روز جلسه با وزیر اطلاعات با حضور مسئولین پرونده برگزار شد. در این جلسه با گزارش‌های ارائه شده به این نتیجه رسیدند که از بازپرس پرونده خواسته شود که شهردار نشستی با ایشان و مقامات قضایی ذیصلاح پرونده داشته باشد، پس‌ازاین دیدار شهردار تهران با حضور مسئولان پرونده با دو شهردار بازداشت‌شده نیز دیدار داشت.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیگیری‌های بعدی حکایت از این داشت که شهردار از آخرین وضعیت پرونده قضایی این دو شهردار پیگیری کند. بر اساس مشاهدات اولیه ای در پرونده وجود دارد و گزارشی که شهردار تهران به آن ورود کرده است، تخلف وجود داشته است و یکی از شهرداران پذیرفته و اعتراف به اخذ مبالغ و وجوهی که خارج از قاعده کرده است.
 
وی افزود: ما اکنون منتظر بازرسی مقامات قضایی هستیم تا رسیدگی دقیق و منطبق بر قانون صورت گیرد که حق شهر و مردم در اولویت اول موردبررسی قرار گیرد و همچنین ابعاد این ماجرا برای شورای شهر مشخص شود.
 
حق‌شناس در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه انتصاب این شهردارها در ماه‌های اخیر صورت گرفته و یکی از آنان به‌عنوان شهردار نمونه مورد تشویق قرارگرفته است، با اتفاقاتی که اخیراً افتاده است همخوانی ندارد و شورای شهر تهران نسبت به عملکرد شهرداری نگران است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اکنون شورای شهر تهران از شهرداری این پرسش را دارد که آیا شهرداری از وضعیت این دو همکار خود اطلاع داشته است یا خیر، اگر اطلاع داشته است چرا ارتقاع صورت گرفته و اگر اطلاع نداشته است نیز عدم اشراف و عدم اطلاع از زیرمجموعه و عدم کارکرد نهادهای نظارتی آن است، و به نظر می‌رسد در بازرسی این مجموعه ‌کم کاری آشکار صورت گرفته است و شهرداری نسبت به این موضوع باید پاسخ دقیق دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها