کد خبر: ۴۸۴۵۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه گفتند که در حال تحقیق در مورد مرگ دو نفر هستند. این دو شهروند کره ای چند روز پس از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا فوت کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رویترز؛  جئونگ یون کیونگ ، مدیر آژانس کنترل و پیشگیری بیماری های کره (KDCA) ، در یک جلسه توجیهی گفت: یک بیمار 63 ساله پس از تزریق واکسن ، علائمی از جمله تب شدید را تجربه کرد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد  این مرد روز سه شنبه به بیمارستان بزرگتری منتقل شد اما پس از نشان دادن علائم مسمومیت خون و ذات الریه ، درگذشت.

این خبرگزاری همچنین نوشت: یکی دیگر از بیماران خانه سالمندان در 50 سالگی با اختلالات قلبی و دیابت روز چهارشنبه پس از چندین بار حمله قلبی درگذشت. او یک روز قبل واکسن دریافت کرده بود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره گفت در حال بررسی علت مرگ است  اما هیچ رابطه علتی با واکسن کرونا را تأیید نکرد. آژانس پیش از این گفته بود که بیش از 430 میلیون وون (383،466 دلار) جبران خسارات ناشی از واکسن کرونا را تأمین خواهد کرد.

همچنین سخنگوی شرکت آسترازنکا در سئول گفت این شرکت هیچ نظری ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره گفت از بین افرادی كه واكسن ویروس كرونا را تزریق كرده اند ، 207 مورد دارای عوارض جانبی بوده اند؛ از جمله سه مورد واكنش شدید آلرژیك  معروف به آنافیلاكسی.

کره جنوبی هفته گذشته واکسیناسیون جمعیت خود را آغاز کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها