يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۷۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور گفت: پیامبر با خلق، رفتار و اخلاق کریمه خود همه را جذب می‌کرد. ما اگر مدعی پیروی از ایشان هستیم باید با رفتار خود و درست کردن خود جاذبه دعوت داشته باشیم.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و مسکونی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های تهران، کرمانشاه، مرکزی و ایلام پس از استماع گزارش رئیس بیمارستان خاتم الانبیا اظهار کرد: بسیار برای ما جای خوشحالی است که تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۱۷۶ به ۹۵۰ تخت رسیده است.

روحانی با بیان اینکه این بیمارستان خدمات بسیاری انجام داده است، گفت: بخشی که قرار است به این بیمارستان به عنوان فاز دوم آن، اضافه شود، خدمات بیمارستان را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: از اینکه به این بیمارستان در دوران کرونا ۷۰ هزار نفر مراجعه کردند، خدمت بزرگی است که بیمارستان خاتم انجام داده است.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد رئیس فقید بنیاد شهید گفت: مرحوم شهیدی محلاتی ۴ تا ۵ مرتبه به من گفت فاز دوم این بیمارستان در حال تکمیل است.

وی در بخش دیگری از افتتاح‌های امروز، عنوان کرد: از آغاز دولت یازدهم یکی از تأکیدات ما مسأله مسکن ایثارگران بوده است. ما در سال‌های قبل خدمت خانواده‌های عزیز شهدا که می‌رسیدیم و یکسال اخیر به دلیل کرونا از آن محروم شدیم، بسیاری از خانواده‌های جانبازان و شهدا در زمینه مسکن مصائبی داشتند. اقدامات آقای اوحدی در این مدت در تأمین مسکن بسیار خوب بوده است و مواردی که ذکر شد را حتماً آقای اوحدی پیگیری می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: بودجه‌ای که وزارت راه برای آماده کردن زمین‌های مربوط به مسکن ایثارگران نیاز دارد، قبل از پایان سال تأمین می‌شود و این طرف سال حتماً بودجه آن را تأمین می‌کنیم تا سال آینده و تا پایان دولت هر مقداری که توان دارند انجام دهند.

روحانی پس از استماع گزارش‌های مربوط به افتتاح‌های امروز از مادر ادامه داد: روز بسیار پر برکت و مبارکی است و بهترین و پربرکت‌ترین و والاترین روزی که بزرگ‌ترین انسان تاریخ بر قلب مبارکش امروز وحی نازل شد. وحی که موجب نجات دیروز و امروز و فردا خواهد بود و حمایت او به عنوان مشعل دار بزرگ برای همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه در این روز رسالت بزرگی بر دوش ما قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پیامبر نخواست پرچم هدایت را با زور و سیطره بر مردم آن زمان تحمیل کند. ایشان طبق آیه قرآن داعی بود و فرا می‌خواند تا مردم با آزادی، اراده و انتخاب دین مبین اسلام را انتخاب کنند. تمام زندگی ما از جمله دین، راه و نوع حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما باید کاری کنیم که این مشعل را در اختیار قرار بگیریم، بیان کرد: پیامبر با خلق، رفتار و اخلاق کریمه خود همه را جذب می‌کرد. ما اگر مدعی پیروی از ایشان هستیم باید با رفتار خود و درست کردن خود جاذبه دعوت داشته باشیم.

روحانی افزود: ایران الگو، دنیای اسلام الگو که با اخلاق، توسعه، برادری و رفتارشان و مبارزه شأن با دروغ، تقلب و هتاکی و هتک حرمت‌ها است می‌توانند تمام دنیا را به اسلام و راه حق دعوت کند.

وی تاکید کرد: ایثارگران ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس با فداکاری خود برای همه جهانیان الگو شدند. امروز هر کس به این ملت بزرگ نگاه می‌کند می‌بیند که این‌ها قله‌ها را طی کردند، اما قله ایثار، قله بلندتری از هر قله دیگری است. ایثارگران ما در آن روز‌های بسیار سخت و آن روز‌های تنهایی دفاع مقدس که ایران مظلوم تنها در کنار راهبری امام حکیم بزرگوار روی پای خود ایستادند و فرزندان عزیز و دلاور ما، بسیجیان و سپاه و ارتشیان و جهادگران به میدان جنگ و جهاد شتافتند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنکه داعیا الی الله بود، حماسه بزرگ ایثار رزمندگان ما بود. آن حماسه همه مردم را جذب کرد و امروز به عنوان یک عمل بزرگ افتخار آمیز در دوران مظلومیت است که خداوند پیروزی را نصیب آن‌ها و ما کرد. امروز ملت ایران حماسه جدیدی را آفریده است.

روحانی تصریح کرد: آن روز حماسه ایثارگری در ۸ سال بود و امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایثارگری و مقاومت حماسه افتخارآفرین جدیدی را به وجود آورد. ابر قدرت دنیا که ظالم‌ترین حکومت مربوط به چهار سال گذشته آمریکا بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خود وادار به تواضع کنند.

وی با بیان اینکه ملت ما در جنگ اراده‌ها پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید روی کار آمدند مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است، گفت: معنی دیگر آن، این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است. این یک حماسه بزرگ است و این حماسه دعوت همه آزادی خواهان و جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید، خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته مردم ما رنج بسیاری کشیدند و روز‌های بسیار سختی تجربه کردند مخصوصاً از لحاظ اقتصادی. اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. آن‌ها می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد، اما مردم ما در این سه سال رنج را تحمل کردند و در سایه فداکاری این ملت مقاوم این سرزمین، نظام اقتصاد بیشتری از سه سال قبل دارد.

روحانی تاکید کرد: امسال روز بعثت نبی مکرم اسلام در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهدا است. همان روزی که امام بزرگوار ما فرمان تأسیس بنیاد شهید را دادند و این بنیاد در طول این مدت خدمات زیادی را به این خانواده‌های عزیز ارائه داده است. خانواده‌ها آنقدر گرانقدر و بلند مرتبه هستند که خدمات دولت هرقدر باشد در برابر ایثار و فداکاری بزرگی چه کردند بسیار کوچک است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها