يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۰۸۹
زمان انتشار: ۲۱:۵۶     ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت بهداشت، از افراد چاق و دچار اضافه وزن خواست که بیشتر مراقب کرونا باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه نهم فروردین ۱۴۰۰ و در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، توصیه‌هایی برای هموطنان داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن در تشدید علائم بیماری کرونا و میزان اثربخشی واکسن، به افراد دارای اضافه وزن توصیه کرد که از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام نوروز پرهیز کنند.

لاری با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در ابتلاء و تشدید علائم بیماری کرونا در افراد ایفای نقش کند، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اغلب افراد جوان و میانسالی که در اثر ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان بستری شدند دارای اضافه وزن بودند.

وی افزود: از طرفی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن در افراد چاق نسبت به افراد با وزن نرمال کمتر است؛ بنابراین ضروری است آن دسته از افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند با پرهیز از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام عید نوروز، به صورت جدی‌تر در تغییر رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های بدنی روزانه و منظم البته به دور از حضور در اماکن شلوغ و فاقد تهویه مناسب، اقدام کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها