يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۰۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فایل صوتی منتشر شده از ظریف گفت: آن‌چه منتشر شده به هیچ وجه از ابتدا یک مصاحبه نبود و قرار هم نبود مصاحبه باشد و یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود و توافق دوجانبه برای حفظ محرمانگی بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فایل صوتی منتشر شده از ظریف گفت: آن‌چه منتشر شده به هیچ وجه از ابتدا یک مصاحبه نبود و قرار هم نبود مصاحبه باشد و یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود و توافق دوجانبه برای حفظ محرمانگی بود.

توضیحات خطیب زاده درباره صوت منتشر شده وزیر امور خارجه

سعید خطیب‌زاده: 

(درباره فایل صوتی منتشر شده از ظریف و تحلیل‌های مختلف در این زمینه): آن‌چه منتشر شده به هیچ وجه از ابتدا یک مصاحبه نبود و قرار هم نبود مصاحبه باشد و یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود. یک گفت‌وگو در چارچوب گفت‌وگوهای معمول و محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام می‌شود. توافق دوجانبه برای حفظ محرمانگی بوده است. وزارت خارجه در انتخاب تیم مذاکره کننده، عوامل و نگهداری فایل‌ها هیچ نقشی نداشته و اینکه چه کسانی چگونه و چرا چنین کرده‌اند نمی‌دانیم.

این سه ساعت و خرده‌ای که منتشر شده از دو شب قبل کم کم متوجه شدیم که منتشر می‌شود و دیروز به اوج خود رسید. آن‌چه ظریف گفته باید به صورت کلی دیده شود و گزینشی نباشد. ظریف همواره گفته نظراتش را اعلام می‌کند در پشت درهای بسته و شفاف و صریح.

در این فایل درباره سردار سلیمانی مفصل با تکریم و احترام و همه می‌دانند سوابق این بزرگوار و درباره نقش ایشان در صلح سازی و ... صحبت می‌کنند.

انجام مصاحبه، انتخاب تیم مصاحبه کننده و نگهداری آن به هیچ وجه در دست وزارت امور خارجه نبوده و مسئولیت انتشار آن برعهده ما نیست.

باید به صورت کلی و نه گزینشی به این سخنان آقای ظریف در این گفتگو نگاه شود.

در این فایل صوتی آقای ظریف درباره سردار سلیمانی با تکریم و احترام سخن گفته است.

یک امر غیرقانونی اتفاق افتاده و مجاری آن باید بررسی کنند. مسئولان جمهوری اسلامی در فضای کارشناسی بسیار شفاف و صریح هستند.

(در پاسخ به سؤالی درباره فایل صوتی ظریف): در ماموریت‌هایمان خللی ایجاد نخواهد کرد. وزارت خارجه یک دستگاه حاکمیتی است و در طی چهار دهه گذشته ثابت کرده در چارچوب حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظایف و ماموریت‌های خود را پیگیری می‌کند. همه را به همراهی و حفاظت از منافع ملت ایران.

ایشان موضوعاتی را که برای گفت‌وگوی آرشیوی انجام می‌شده در هفت ساعت با دوستان ریاست جمهوری انجام داده است و این‌گونه نیست که این‌ها مغایر سیاست‌های اعلامی ما باشد. سیاست‌های جمهوری اسلامی به صورت اجمالی پیگیری شده و این نشان می‌دهد که چقدر جامعه ایران پویاست و چقدر مسئولان در مقام گفت‌وگوهای جدی و کارشناسی از صراحت لهجه و بیان استفاده می‌کنند.

انجام مصاحبه، انتخاب تیم مصاحبه کننده و نگهداری آن به هیچ وجه در دست وزارت امور خارجه نبوده و مسئولیت انتشار آن برعهده ما نیست.

باید به صورت کلی و نه گزینشی به این سخنان آقای ظریف در این گفتگو نگاه شود.

در این فایل صوتی آقای ظریف درباره سردار سلیمانی با تکریم و احترام سخن گفته است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها