کد خبر: ۴۸۶۱۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسئول فرهنگی آستان امامزاده حسین بن موسی گفت: نمایشگاه تفسیر تصویری سوره واقعه هر شب در آستان مقدس امامزاده برپاست.
به گزارش پایگاه 598، حسین قاسم‌پور مسئول فرهنگی آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از برنامه‌های ماه رمضان ترتیل خوانی است که است که در شبکه دو به صورت پخش زنده در ساعت ۱۱ و از شبکه استانی خراسان جنوبی، خاوران، در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه پخش می‌شود. آیات مهم جزء خوانی هر روز نیز تفسیر می‌شود و هر روز مسابقاتی برگزار شده می‌شود.

امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) میزبان 400 هزار زائر از ابتدای تابستان

وی افزود: برنامه دیگر آستان برنامه سحرگاهی نسیم رحمت است که سحرها در آستان مقدس امامزاده برگزار می‌شود. طی این برنامه مناجات خوانی، سخنرانی و تلاوت قرآن صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کاروان جهادی با نام میقات الرضا تشکیل شده است. در این کاروان قاریان بین‌المللی از مشهد و آستان قدس، گروه پزشکی، مشاوران قوی مبلغان دینی حضور دارند و هر شب در یکی از مساجد روستاهای شهرستان یا سطح شهر حضور پیدا می‌کنند و ایستگاه‌های سلامت و مشاوره و نمایشگاه تفسیر تصویری سوره واقعه را برپا می‌کنند.

قاسم‌پور گفت: به علت شرایط کرونا، قرنطینه و همچنین حضور فضای مجازی در محیط خانواده‌ها تصمیم بر ارائه خدمات مشاوره گرفته شد و شاهد استقبال خوبی بودیم.

وی افزود: پیش از برنامه‌ریزی این کاروان از هیئت امنا مساجد، ائمه جماعت، پایگاه‌های بسیج و افراد اطلاعاتی کسب کردیم، نیازها را سنجیدیم و سپس این کاروان را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: نمایشگاه تفسیر تصویری سوره واقعه هر شب از ساعت ۹ تا ۱۱ در آستان امامزاده نیز برگزار می‌شود. از آن جا که ماه رمضان ماه قرآن است این نمایشگاه با تصویرگری‌های بسیار زیبا برپا شده تا علاوه اجرای برنامه‌ای متناسب با ایام، به گردشگری مذهبی و قرآنی نیز کمک کند.

وی ادامه داد: ایستگاه کودک و نوجوان با محوریت ماه رمضان ماه بندگی هر شب برپا می‌شود.

برنامه‌های شبانه از ساعت ۸و۱۵ دقیقه تا ساعت ۱۱ ادامه دارد و شامل تلاوت یک جز قرآن، سخنرانی و مداحی می‌شود. یکی دیگر از برنامه‌های آستان پخش سه هزار افطاری ساده تا آخر ماه رمضان است.

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی با اشاره به شرایط کرونا تصریح کرد: مخاطبانین حضوری برنامه‌هایی که پخش زنده دارند بین ۳۰ تا ۴۰ نفر با رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی است. برنامه‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود تا دویست نفر مخاطب دارند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که در شب‌های قدر حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر در صحن امامزاده، با رعایت دستورالعمل‌ها حضور پیدا کنند. برنامه‌ی شب‌های قدر حدود ۲ ساعت به طول خواهد انجامید و شامل قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر می‌شود.
انتهای پیام
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها