أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۳۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیر طرح و برنامه شبکه سحر مطرح کرد:
مدیر طرح و برنامه شبکه سحر گفت: مخاطب متدین و محب اهل بیت(ع) که خارج از کشور زندگی می‌کند و زبان فارسی نمی‌داند، به تولید برنامه‌ای مذهبی به زبان مادری‌اش نیازمند است.

به گزارش پایگاه 598، احمد منصفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: شبکه سحر شامل چهار شبکه مجزا از هم است که  ۲۴ ساعته به ۵ زبان به پخش برنامه می‌پردازد که دو ویژه برنامه سحر از حرم امام‌رضا(ع) به صورت زنده روی آنتن شبکه سحر می‌رود.

سحرهای رضوی برای تمام مردم جهان

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌ها به زبان اردو از شبکه «سحر اردو» و دیگری به زبان آذری از شبکه «سحر آذری» روی آنتن می‌رود و این برای اولین بار است که برنامه ها در حرم مطهر رضوی  اجرا می‌شوند.

مدیر طرح و برنامه شبکه سحر در خصوص این دو ویژه برنامه ادامه داد: برنامه آذری زبان به مدت ۸۵ دقیقه در ساعت ۴ بامداد پخش و برنامه اردو زبان به مدت ۸۰ دقیقه در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد پخش می‌شود.

منصفی خاطرنشان کرد: هر دو برنامه پخش زنده از حرم امام رضا(ع) هستند که برای تهیه این برنامه‌ها از دوازده دوربین استفاده شده است و این دوربین‌ها از دوازده جهت مختلف به تصویربرداری از حرم مطهر رضوی می‌پردازند. این دو برنامه، برنامه‌ای ترکیبی با بخش‌های متفاوتی مانند بخش کارشناسی، دعا، تلاوت قرآن، نماز جماعت و... است.

وی تاکید کرد: نام برنامه آذری زبان «سحرین ترنمی» یا ترنم سحری است. در برنامه آذری زبان پخش اذان به افق باکو از حرم مطهر امام‌رضا(ع) پخش می‌شود. مجری این برنامه از شاعران آیینی شناخته شده آذری زبان است و در این برنامه از خود و دیگر شاعران آیینی اشعاری برای مخاطب می‌خواند.

مدیر طرح و برنامه شبکه سحر در مورد نحوه دسترسی به شبکه سحر بیان کرد: شبکه سحر از  طریق ماهواره‌ها در دسترس قرار می‌گیرد و در خاورمیانه و اروپا قابل دسترسی است. مخاطب هدف «شبکه آذری» آذربایجانی‌ها، آذری‌ها در ترکیه و کشورهای اروپایی هستند و این برنامه از آلمان نیزمخاطبان زیادی دارد.

منصفی تشریح کرد: در ایران که تعداد زیادی شبکه داخلی ۴۰ سال است مشغول تهیه و تولید برنامه‌های مذهبی هستند و مناسک مذهبی و این برنامه‌ها به سادگی در دسترس همه است، شرایط افرادی که محب اهل بیت‌اند، علقه دین دارند و در کشورهایی زندگی می‌کنند که به این نوع برنامه‌ها دسترسی ندارند، درک متقابلی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: مخاطبی که در کشور دیگری زندگی می‌کند پخش دعای سحر به صورت زنده از حرم امام‌رضا(ع) و مقابل گنبد حضرت برایش حال و هوایی خاص دارد. به همین دلیل تهیه و ‌پخش برنامه‌ای در این زمان و مکان برای این مخاطبان فوق‌العاده لذت‌بخش است.

مدیر طرح و برنامه شبکه سحر با بیان اینکه با بازخوردهای خوبی مواجه شده‌اند، تصریح کرد: پیام‌های بسیاری در فضای مجازی دریافت می‌کنیم به این صورت که مخاطبان صوت خود را فرستاده و در برنامه پخش می‌شود. در این پیام‌ها حال خوب مخاطب و ارتزاق معنوی از این فضا را شاهد هستیم.

منصفی بیان کرد: در روز حدود ۵ ساعت برنامه زنده از حرم مطهر رضوی به زبان‌های اردو، آذری و کردی پخش می‌شود. امسال با تهیه ویژه برنامه سحر به دو زبان اردو و آذری این کار آغاز شد و تداوم این برنامه‌ها به مدت ۳۰ شب نیاز به تمهیدات رسانه‌ای ویژه‌ای دارد. اگر همکاری‌ها صورت بگیرد و شرایط آماده باشد از سال آینده می‌توانیم ویژه برنامه ماه رمضان به زبان کردی را نیز به دیگر برنامه‌ها اضافه کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها