کد خبر: ۴۸۶۴۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی - کوبایی امروز (شنبه) با حضور مسوولان در کرمان آغاز شد.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی - کوبایی طی آیینی رسمی و با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار در کرمان آغاز شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان در این آئین گفت: اتفاقی که در زمینه واکسن در داخل کشور به وقوع می پیوندد یک جهش خوب است اما برای رسیدن به حد اعلی راه درازی در پیش داریم.

علی اکبر حق دوست با اشاره به اقدامات کشور از زمان شیوع کرونا برای تولید واکسن افزود: فعالیت های قابل تقدیری در کشور برای تولید واکسن انجام شده به طوری که در این مدت راهی که باید طی ۱۰ سال می پیمودیم با تلاش های فراوان در مدت زمان کوتاهی رفتیم.

وی اظهار داشت: در استان های دیگر کارآزمایی بالینی این واکسن به خوبی پیش رفته و امیدواریم که شهر کرمان یکی از بهترین سایت ها شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید به واکسن بومی قابل قبول برای مقابله با این بیماری جهان شمول دست پیدا کنیم تا سلامت جان انسان ها را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در استان کرمان به سطح ۱۰ هزار داوطلب دست پیدا کنیم و این کار با اطلاع رسانی درست به مردم دست یافتنی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی - کوبایی گفت: امروز کارآزمایی بالینی در کرمان همراه با برخی از دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: ۵۰ نفر برای دریافت این واکسن ثبت نام کرده بودند.

وی تصریح کرد: ۴۰ نفر در سایت کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی - کوبایی به داوطلبان خدمت رسانی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این واکسن فاز حیوانی و اول و دوم کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن روی ۴۰ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران انجام می شود.

وی افزود: هشت دانشگاه علوم پزشکی در ایران کارآزمایی بالینی این واکسن را بر عهده دارند و کرمان پنجمین دانشگاهی است که این اقدام را آغاز کرده است.

وی با بیان این مطلب که تکنولوژی این واکسن از کوبا آمده است، تصریح کرد: تا زمانی که تولید انبوه در کشور صورت نگیرد امکان واکسیناسیون عمومی وجود ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها