کد خبر: ۴۸۷۱۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
رسانه‌های انقلاب و قلم بدستان متعهد باید این نکته را دائماً در گوش ملت زمزمه کنند که شرایط حال حاضر کشور محصول عملکرد و تفکرات چه کسانی است. نیاید روزی که دوباره چرخه ناکارآمدی همچنان چرخ زندگی مردم را از حرکت باز دارد و بر عمق و گستره فقر و فلاکت ملت بیفزاید که در آن صورت ملت باید خود را و تنها خود را در این محکمه محاکمه و محکوم کند و تاوان آن را بپردازد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده/ بالاخره اسامی هفت نفر از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شد و مراتب نیز برای ابلاغ و اعلام عمومی به وزارت کشور اعلام شد. جدای از اینکه افراد یاد شده چه کسانی هستند این دوره از انتخابات یک ویژگی متمایز نسبت به دوره‌های قبلی داشته و می‌توان به‌خوبی آن را در رفتار شورای نگهبان احساس کرد و آن این است که در این دوره مصلحت سنجی کم‌رنگ‌تر از دوره‌های قبل است و رنگ و بوی نظارتی و حمایتی صددرصدی از ارکان انقلاب اسلامی به‌خوبی دیده می‌شود اگر در دوره‌های قبلی می‌دیدم که افرادی علیرغم اینکه دارای نمادهای استحاله طلبی و بعضاً همراهی و همکاری و رگه‌هایی از تمایلات غرب‌گرایی در ایشان وجود داشت باز هم مورد تائید نهایی قرار می‌گرفتند و در کورس رقابت‌ها وارد می‌شدند اما در این دوره این امر کمتر گردیده است.

آن روزی که محسن پزشکیان گفت: من نسخه ندارم اما می‌دانم نسخه را از چه کسی باید گرفت، همگان فهمیدند که این سخنان برجان و شخصیت کسانی نشست که در دهه‌های گذشته پشت سر علی زمان نماز خواندند ولی در خانه معاویه‌های زمان غذای چری و چیل را خوردند و گفتند: نماز علی قشنگ است اما پلوی معاویه هم خوشمزه هست!. امروز اقدام شورای نگهبان در حالی این بازیگران دوگانه را در بهت فرو برد که هیچ‌وقت گمان نمی‌کردند کسی ناظر و حاضر بر کارهای ایشان باشد و روزی برسد که نه تنها نمازخواندن در پشت علی زمان که حتی پلوی معاویه‌های زمان هم در کارنامه کارهایشان مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

رسانه‌های انقلاب و قلم بدستان متعهد باید این نکته را دائماً در گوش ملت زمزمه کنند که شرایط حال حاضر کشور محصول عملکرد و تفکرات چه کسانی است. نیاید روزی که دوباره چرخه ناکارآمدی همچنان چرخ زندگی مردم را از حرکت باز دارد و بر عمق و گستره فقر و فلاکت ملت بیفزاید که در آن صورت ملت باید خود را و تنها خود را در این محکمه محاکمه و محکوم کند و تاوان آن را بپردازد.

*با روشن شدن وضعیت کاندیداها باید به چند نکته بیشتر توجه کنیم:

1- ترکیب کاندیداها نشان می‌دهد که جریان انقلاب جریان قالب و پتانسیل بالایی برای پیروزی در انتخابات داشته و شکست سختی در انتظار اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است.

2- جریان اصلاح‌طلبان که در میان آنان استحاله طلبان و افرادی با سوابق براندازی و فتنه‌گری نیز به وضوح دیده‌شده و خود را فعال در عرصه انتخابات نیز نشان می‌دهند به‌خوبی می‌دانند که حتی اگر کاندیداهای مورد نظرشان هم مورد تائید شورای نگهبان قرار می‌گرفتند باز هم به دلیل 8 سال سوء مدیریت و گسترش پدیده اشرافیت و حقوق‌های نجومی مدیران و اشتغال و تحصیل حدود 5000 نفر از فرزندان و بستگان مدیران دولتی و جریانات حامی دولت در خارج از کشور شکست ایشان قریب‌الوقوع و سخت بود لذا شاید بتوان ادعا کرد که اگر اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها در ظاهر فریاد وااسفا سر می‌دهند اما در بطن قضیه خوشحال هم باشند زیرا هم اینک زمزمه‌هایی در میان رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بگوش می‌رسد که طلبکارانه خود را محروم و قربانی سیاسی‌کاری شورای نگهبان نشان می‌دهند. تا به نحوی از بار شکست سنگین انتخاباتی خود بکاهند. این رد صلاحیت‌ها موهبتی بود که بر سر ایشان بارید و بارقه‌های امید نیز در میانشان دیده شد که در بند بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

3- دو نفر از هفت نفر کاندیداهای تائید صلاحیت شده از اردوگاه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون هستند و درست است که شخصیت کاریزما و جذابی در حال حاضر برای جذب آرای اصلاح‌طلبان و حامیان دولت ندارندلاکن نباید این موضوع را از نظر دور داشت که در میان این دو نفر سوابق عبدالناصر همتی هم در مدیریت کلان و هم در تخصص اقتصاد قطعاً موردتوجه آقایان اصلاح‌طلب قرار خواهد گرفت البته درست است که وی شرایط ساختارشکنی موردنظر جریان برانداز اصلاحات و استحاله طلب غرب‌گرا ندارد اما در خیر الموجودین فعلی امکان دارد که آرای اصلاح‌طلبان را به سمت خود جلب کند.

در نتیجه اگر این روزها و پس از مشخص شدن نفرات احراز صلاحیت شده سمت‌وسوی نگاه‌ها به سمت فردی مانند مهر علیزاده کشیده شده است اما با در نظر گرفتن خواسته مردم برای حل معضلات معیشتی و اقتصادی به نظر راقم داشتن شخصیت و توان اقتصادی و رزومه کاندیدا{به سوابق همتی مراجعه کنید} و یا همراهانش می‌تواند از امتیازات مثبتی باشد که بدنه اصلاحاتی‌ها را جذب خواهد کرد که این خصوصیت در همتی مشخص‌تر است. نگاهی به مواضع افرادی مانند: علی صوفی، غلامحسین کرباسچی و علی‌محمد نمازی نیز مهر تائیدی است بر این ادعا.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها