کد خبر: ۴۸۷۲۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۰۹ خرداد ۱۴۰۰


پایگاه 598: همان طور که انتظار می رفت آیت الله رئیسی در صدر احراز صلاحیت شدگان ظاهر شد. نگاهی به نقشه راهی که مقام معظم رهبری از روز اول فروردین ۱۴۰۰ در توصیف انتخابات امسال و شرایط کاندیداها مطرح کردند نشان می داد که نظام جمهوری اسلامی می خواهد تمامی بندها و رشته های تنیده شده در دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی را در این انتخابات قطع کند. دو دوره ای که ـ در هر زمینه ای ـ فقط «خسارت محض» بود.

برای برجسته کردن تفاوت ها و مطابقت با معیارهایی که مقام معظم رهبری مشخص کردند به مقایسه موجزی می پردازیم که درگویا کردن و شفاف سازی واقعیت ها کمک می کند. البته، فقط بْعد امنیتی ـ آن هم در جزء و نه کل ـ می پردازیم.

دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی را بایستی دوران شکوفایی! فتنه گری و معاندان برانداز نظام دانست. دورانی که مجاهدین خلق به تعبیر مقام معظم رهبری در سخنان ۱۹ دی ۱۳۹۶ خود در قم با اشاره به اغتشاشات دی ماه ۹۶ فرمودند که این ها «سازماندهی شده بودند و در شکل گیری آن، یک مثلث فعال بوده است». ایشان از مجاهدین به عنوان رأس سوم این مثلث یاد کردند و فرمودند منافقین، «از ماه ها قبل آماده بودند».

دی ماه ۹۶ را پشت سر گذاشتیم و رسیدیم به جریان دیگر نفاق در آبان ۹۸ و غائله بنزین که به گفته آقای روحانی، خود او با تاخیر در جریان گرانی بنزین قرار گرفته بودند! واکاوی دو اغتشاش که منافقین روی ندانم کاری دولت سوار شده و حوادث امنیتی پر هزینه ای را آفریدند نشان می دهد که علاوه بر هزینه های داخلی، در صحنه بین المللی و سیاست خارجی نیز تا آنجا که ظرفیت استفاده و بهره برداری از آن بود، منافقین بخوبی و با استفاده تجاربی که در این سالیان در اروپا کسب کرده بودند، از این ظرفیت ها نهایت استفاده را کردند؛ بطوری که به گفته یکی از دیپلمات های وزارت خارجه ما،‌ تا ماهها بعد از اغتشاشات آبان ۹۸ و به دنبال سقوط هواپیمایی اوکراینی،دستگاه دیپلماسی ما در کشورهای اروپایی در حالت«آچمز مطلق» بود.

بله، مشت نمونه خروار است. اما پرداختن به سوابق آقای رئیسی در امر قضاء و دستاوردهای ایشان برای نظام بویژه در سه سال اخیر امری واجب است تا صحت فرمایشات مقام رهبری در باب ویژگی های رئیس جمهور آینده کشورمان ثابت گردد.

حال به کارنامه ۵ ماهه حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به ریاست قوه قضاییه نظری بیندازیم:

«آغاز اصلاح ساختار قوه قضائیه،تقلیل۶۳ حساب قوه قضائیه به ۵ حساب،برخورد با فساد درون قوه قضائیه،انفصال۶۰ قاضی متخلف از خدمت،عزل اکبر طبری، برخورد قاطع با مفسدان، ۹۷۸ حکم قطعی برای مفسدین اقتصادی، حکم تخریب ویلاهای غیر مجاز (تخریب بزرگترین سازه ویلایی در رشت)، پیگیری پرونده ۱۷ متهم جاسوسی،پیشنهاد ارائه طرحی در رابطه با ممانعت از تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور، دستور برای تهیه لایحه جامع احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، عزم جدی برای ورود به فساد خودروسازان، تحول جدی در راه‌های ارتباطی قوه قضائیه‌ با مردم به خصوص در فضای مجازی، ابلاغ آیین‌نامه اجرای احکام کیفری،بررسی امکان اعدام و قصاص به روشی غیر از طناب دار و اهدای عضو محکوم...»

حال، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها