کد خبر: ۴۸۸۲۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۰۵ تير ۱۴۰۰
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی 15 تا 24 سال در جهان 91 درصد و در کشورمان 94.4 درصد است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس،شاپور محمدزاده اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی کلاس‌های حضوری درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود؛ بنابر گزارش سازمان یونسکو سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

محمدزاده با تأکید بر اینکه هیچ چیز جایگزین مدرسه و کلاس‌های درس حضوری برای دانش‌آموزان نخواهد بود، گفت: دانش‌آموزان در محیط مدرسه علاوه بر امر آموزش و پرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می‌کنند لذا تعطیلی کلاس‌های حضوری اثرات نامطلوبی را بر دانش‌آموزان معلمان و اولیا خواهد داشت.

این مقام مسؤول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با واکسیناسیون همگانی کرونا در ماه‌های تیر و مرداد با مشکلات کمتری در سال تحصیلی آتی روبرو باشیم، افزود: در ایام کرونا ۶۵ درصد کشورهای فقیر و ۳۵ درصد کشورهای غنی بودجه آموزش و پرورش خود را کاهش دادند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش و پرورش را زیربنای توسعه اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: سوادآموزی باید مدرسه محور شود لذا در آیین نامه اجرایی مدرسه برای ارکان مدرسه نقش‌ها و وظایفی در حوزه سوادآموزی مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرایند ثبت‌نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان گفت: در گروه سنی 15 سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان 86 درصد و در ایران نیز همان 86 درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی 15 تا 24 سال در جهان 91 درصد و در کشورمان 94.4 درصد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها