أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۸۲۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۰۵ تير ۱۴۰۰
رئیس‌جمهوری منتخب درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره تیم همکاران وی مطرح می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم دوستان خود را زحمت ندهند و اگر پیشنهاداتی دارند حتماً ما را مطلع کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز در برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سیما اظهار داشت: من زندگی ام را مدیون امام رضا (ع) هستم و در دوران مسئولیت‌های مختلف ارتباطم را با امام رضا (ع) در همه شئون زندگی‌ام سازنده می‌دانم.

رئیسی با اشاره به دوران کودکی و تحصیل خود گفت: پدرم در کسوت طلبگی و خدمت به دین بودند که وقتی من ۵ ساله بودم مرحوم شدند و دوران نوجوانی و جوانی، چون پدر نداشتیم زندگی خاصی داشتیم، ولی دوران طلبگی اساتید ما فضای روحانی و معنوی و دوستان ما داشتند و جبران برخی از کمبود‌های اقتصادی را صفای طلبگی جبران می‌کرد و سه ماه تعطیلی و برخی ایام دیگر کار میس کردم و در کنار طلبگی و چه در دوران مدرسه ابتدایی هیچ زمانی یادم نمی‌آمد که در دوران نوجوانی همراه درس بدون کار باشم.

وی با بیان اینکه در دوران تحول آستان قدس مفهومی را مطرح کردم که توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم بود با نگاه به اینکه نیازمندانی اطراف حضرت رضا هستند و آن‌ها در خانه حضرت رضا می‌آیند و گرفتاری‌هایی دارند و هرچه از این گرفتاری‌ها را به نام امام رضا حل کنیم حتما مورد رضای آن حضرت است، گفت: الان هم باید با درد مردم آشنا شد و در کنار مردم بود و بنا دارم این ارتباط با مردم را محدود نکنم.

رئیسی ضمن تاکید بر اینکه می‌توان نظر دوستان حفاظتی و ارتباط با مردم را جمع کرد، گفت: خواست من از دوستان حفاظت همواره این بوده ضمن این که کارشان را انجام می‌دهند، سعی کنند ارتباط با مردم محدود نشود، چون به این ارتباط سخت نیاز دارم و برای فهم مسائل کف بازار و خیابان نیازمند ارتباط است و این ارتباط را برای خیلی از مدیران ضروری می‌دانم و اینکه غیر از این عمل کنم با روحیه من نمی‌سازد.

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه بیش از همه چیز اشتغال، کنترل کرونا و مسکن ذهنم را مشغول کرده است، گفت: ساز و کار‌های نظام اداری سالم از دغدغه‌های جدی من است.

وی افزود: حل برخی از اقدامات حتما زمان می‌برد و من و همکارانم شبانه روز تلاش خود را خواهیم کرد تا زمینه رفع مشکل بیکاری را فراهم کنیم یا اینکه مسکن را کلید بزنیم، ولی زمان می‌برد، امیدواریم این زمان مثل برخی زمان‌ها که مردم را ناامید می‌کند نباشد بلکه بسیار زودتر از آنچه فکر می‌کنیم به نتیجه برسد و این تصور هم بیجا نیست، چون وقتی انسان انگیزه و برنامه و نیروی کارآمد جوان داشته باشد انجام این کار‌ها سخت نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درمورد دیدار‌های اخیرش با مسئولین مختلف کشور، تصریح کرد: مسئولین مختلف درخواست ملاقات دارند، ولی سعی می‌کنم ملاقات هایم صرف ملاقات تبریک نباشد، چون از آن چیزی برای مردم در نمی‌آید و باید از نشستمان با هرکسی ثمره برای برای دولت آینده باشد لذا من ملاقاتهایم را به نشست کاری تبدیل کرده ام.

رئیسی تاکید کرد: اگر آقایان پیش من می‌آیند یا من خدمتشان می‌رسم بحث در این مورد می‌کنیم که چگونه باهم همکاری کنیم و تقریبا بدون استثنا ملاقات‌ها به همکاری کاری تبدیل شده است تا از آن یک همکاری فی مابین به وجود بیاید. یا اینکه آقایان وزرا اگر دیداری دارند گزارشی از عملکرد و پیشنهاد بدهند که در مجموعه شان چه کاری باید انجام شود و چه کار‌هایی قصد داشتند انجام دهند، ولی موفق نشده اند و چرا موفق نشده اند.

وی با بیان اینکه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درمورد اعضای کابینه دقیق نیست، تصریح کرد: دوستان به خودشان زحمت ندهند و اگر پیشنهادی دارند ما را مطلع کنند. ما سامانه‌ای ایجاد می‌کنیم که صاحبنظران و دغدغه‌مندان پیشنهاد خود را بدهند، ولی گمانه‌زنی‌ها ممکن است مشکل ایجاد کند.

رئیسی در پاسخ به سوالی درمورد همکاری با اعضای دولت فعلی گفت: بنا را گذاشته ایم که با همه عزیزانی که در جای جای دولت مشغول به کار هستند به شرط توجه به دغدغه‌های دولت همکار دولت باشند، شرط همکاری با دولت قبول داشتن من نیست و کسی کرامت مردم را حفظ کند و گره گشایی از کار مردم کند می‌تواند همکار دولت باشد. عمیقا به شایسته‌سالاری معتقدم و اینکه طرف در کدام جناح و سلیقه هست مورد توجه ما نخواهد بود و کارآمدی و فسادستیزی و روحیه انقلابی و مردمی بودن شرایط همکاری با ما است.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه بستگان و نزدیکان من الان هم که در دستگاه قضایی هستم به هیچ عنوان در کارم دخالت نمی‌کنند و ارتباط با من مردم، از طریق اقوام و خویشان نیست بلکه از طریق سامانه‌هایی هست که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا حرفشان را با من بزنند، گفت: نشست هایی، چون نشست‌های دانشجویی را در دولت باید ادامه دهیم، چون ما باید در جریان دیدگاه‌های مردم قرار بگیریم.

وی گفت: اگر توصیه به حق باشد توجه می‌کنم، ولی اگر کسی بخواهد حقی را ناحق یا ناحقی را حق کند و ظلم و پارتی بازی کند و روابط ناسالم برقرار کند و دنبال رانت باشد باید جلویش گرفته شود و باید همه دولت روی هر رابطه ناسالم حساس باشد.

رئیسی تصریح کرد: در همه سطوح به همه همکارانم خواهم گفت که شرط همکاری کار است.

رییس جمهوری منتخب به تشریح خاطره‌ای از خود با شهید سردار سلیمانی در حرم مطهر رضوی در زمان تصدی تولیت آستان قدس رضوی پرداخت و گفت: حاج قاسم هر وقت مشهد مشرف می‌شد خدمتشان می‌رسیدم و در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کردیم. یک بار مشرف شدند و ما دوست داشتیم در مراسم غبارروبی باشد و من از شبکه‌های ضریح دیدم که حاج قاسم گریه می‌کند و حال خاصی دارد و من به دوستان گفتم که ایشان به داخل بیاید هرچند این کار در مشهد مرسوم نبود و حس من این بود که نقش ایشان در دفاع از حرم اهل بیت بسیار برجسته بوده و ایشان خادم برجسته حضرت است.


وی در پاسخ به سوالی درمورد سرنوشت سند تحول قضایی پس از واگذاری این مسئولیت بیان داشت: سند تحول قوه قضائیه متکی به من نیست و این ریل گذاری بعد از من ادامه می‌باید هرچند باید این سند در حال ارتقا باشد.

رئیسی درباره بدون تعارف‌ترین صحبت خود تصریح کرد: مردم بدانند ما به لطف خداوند اراده کردیم مشکلاتی که مردم با آن درگیرند را حل کنیم، اما باید به دولت کمک کنند و ان شالله در جهت شکل گرفتن ایران قوی همه دست به دست هم دهیم.

رئیس جمهور منتخب همچنین به ضرورت نقدپذیری اشاره کرده و اظهار داشت: اگر دولت نقد را نپذیرد به خودش و مردم جفا کرده است، ولی انتقاد باید منصفانه و همراه با انصاف و اطلاع باشد و نقدپذیری جزو برنامه‌های دولت مردمی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها