کد خبر: ۴۸۸۳۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۵ تير ۱۴۰۰
دبیر طرح نسخه الکترونیک کشور با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم با پزشکان همکاری کنند و دنبال نسخه کاغذی نباشند، گفت: ۹۵ درصد از نسخه‌ها در استان کرمان و ۴۷ درصد نسخه‌ها در کشور تا پایان خردادماه الکترونیک شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، محمد جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و با بیش از ۱۴۰۰ موسسه درمانی سرپایی و بستری قرارداد همکاری داریم.

وی بیان داشت: ماهانه افزون بر ۵۵ میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت استان کرمان است که به طرفیت بیماران به موسسات درمانی پرداخت می‌کنیم.

دبیر طرح نسخه الکترونیک کشور ادامه داد: سازمان بیمه مکلف به خرید خدمات پزشکی به صورت الکترونیک است و از این نظر سازمان بیمه سلامت در سطح کشور گام‌های بسیار اساسی، زیربنایی و راهبردی را برداشته است و در حال حاضر افزون بر ۲۷ هزار مطب و موسسه درمانی در حال نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک هستند.

جعفری ابراز داشت: تولید دفترچه بیمه در سراسر کشور از ابتدای تیرماه متوقف شده و می‌توان این انتظار را دشت در فصل تابستان جاری میزان نسخه الکترونیک به اوج برسد و کمتر موسسه‌ای باقی بماند که بخواهد نسخه را به‌شکل کاغذی بپیچد.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم  فراهم شده و پاسخگویی ۲۴ ساعته در حال انجام است و جای نگرانی برای مطب‌ها وجود ندارد و نرم‌افزار نسخه‌نویسی سازمان بیمه سلامت به‌گونه‌ای طراحی شده است که با کمترین میزان امکانات و اینترنت قابلیت نسخه‌نویسی را دارد و حتی اگر کامپیوتر هم در مطب نباشد با تبلت یا گوشی موبایل امکان تجویز دارو برای پزشکان فراهم است و اپلیکیشن تجویز نسخه برای موبایل هم در اختیار پزشکان قرار داده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: تمام نسخه‌نویسی بخش دولتی با تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد چرخه نسخه الکترونیک شدند و همزمان با متوقف شدن چاپ دفترچه بیمه همه کلینیک‌های تخصصی دانشگاهی مجهز به سامانه نسخه الکترونیک شدند و در حالی وارد ماه تیر شده‌ایم که تعداد اندکی از مطب‌ها آن هم فقط در شهر کرمان داریم که به تازگی سیستم نسخه‌نویسی را آغاز کرده‌اند و ممکن است به آموزش نیاز داشته باشند.

جعفری با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم با پزشکان همکاری کنند و دنبال نسخه کاغذی نباشند، ابراز داشت: تا پایان خردادماه ۹۵ درصد از نسخه‌ها در استان کرمان و ۴۷ درصد نسخه‌ها در کشور الکترونیک شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها