يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۴۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۷ تير ۱۴۰۰
گزارش؛
در روزگاری که بهترین فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی در دسترس علاقه‌مندان فیلم و سینما است، شعار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سقف بلند سینما‌ها هیچ تماشاگری را راغب به صرف هزینه و آمدن به سینما حتی در پردیس‌های سینمایی نمی‌کند.
 

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری میزان - در سال‌های اخیر با افزایش رشد چشمگیر ساخت و توسعه پردیس‌های سینمایی مواجه بوده‌ایم. نفس ساخت پردیس‌های سینمایی قطعا مفید و برای تفریحات، خرید، دورهمی و البته دیدن فیلم در سینما بسیار خوب، مثبت و مطابق با انتظارات روز مردم بوده است. اما با بهره‎‎برداری و به روز رسانی سینما‌ها هنوز فکری برای عرضه فیلم‌ها نشده است و در زمانی که می‌توان از صرف سرمایه‌های کلان بهره‌برداری کرد عملا هیچ کالایی برای فروش در سینما نیست.

چرا هنوز مدیران سینمایی در غافلگیری موج کرونا هستند؟/ پردیس‌های سینمایی برای چه ساخته شدند؟

همین چندماه پیش بود که خبر بهره‌برداری بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی در استان تهران و شهرهای دیگر رسانه‌ای شد و حالا و پس از چند ماه از آن اتفاق این پردیس‌های سینمایی در کنار برخی پردیس‌های سینمایی دیگر در تعطیلی مطلق به سر می‌برند. در این ایام تعداد زیادی از سینما‌ها بسته شده‌اند یا به دلیل نبود مخاطب ناشی از شیوع ویروس کرونا قطعا دیگر  باز نخواهند شد. پردیس‌های مگامال، زندگی، باغ کتاب و... جزو سینما‌های تاثیرگذار و پرفروشی بوده‌اند که مدتی است بسته شده‌اند و حتی با بازگشایی دوباره سینماها فعالیت خود را آغاز نکردند.

علی سرتیپی پخش‌کننده و مدیر پردیس سینمایی کوروش در ارزیابی این روز‌های سینما و به حال خود رها شدن آن می‌گوید: باید این‌طور ارزیابی کرد که دغدغه دولت فعلی دغدغه فرهنگ خاصه سینما نیست و سینما در این اوضاع رها شده است. در این مدت کمتر از دو ماهی که باقی مانده شاید بشود با درایت و مدیریت به سینما کمک کرد، با این امید که در دولت جدید هم یک نگاه اصولی در مورد سینما صورت بگیرد و از سینما به‌عنوان یک ابزار فرهنگی حمایت شود.

*در حالی که از شروع همه‌گیری پاندمی کرونا یک سال و نیم گذشته است هنوز سینمای ایران اندر خم یک کوچه و در پی برنامه‌ریزی برای ماه‌های آینده است تا بلکه میزان فروش فیلم‌ها به قبل از پاندمی برسد! اتفاقی که قطع به یقین در صورت تعلل و با شروع ماه محرم و صفر از دست می‌رود و نمی‌توان در ماه‌های آینده هم امیدی به گیشه آن داشت. به طور قطع یکی از عوامل فروش فیلم‌ها انتخاب زمان مناسب برای اکران آن‌ها به شمار می‌رود و تنها ژانری که می‌توان به فروش آن در روز‌های کرونایی امیدوار بود ژانر کمدی است که فرصت آن هم کوتاه است و باید هر چه زودتر به اکران آنها اقدام کرد.

چرا هنوز مدیران سینمایی در غافلگیری موج کرونا هستند؟/ پردیس‌های سینمایی برای چه ساخته شدند؟

سرتیپی همچنین درباره ضرر‌های کرونایی به سینماداران اظهار کرد: بالاترین ضربه را سالن‌های سینما داشتند. من در پردیس کوروش ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان بدون حقوق دستمزد ۶۰ نفر را همراه با شارژ می‌دهم و فرقی نمی‌کند که تعطیل بوده یا دایر. فروش ما در این پردیس به ۳۰ میلیون هم رسیده. در نتیجه یک سال و نیم گذشته ۶.۵ میلیارد تومان ضرر داشته‌ایم. کمک دولت به ما صد یا ۱۵۰ میلیون تومان بود که گفتنش حتی شبیه شوخی است. این ضربه بزرگی بوده که به سینما زده شده است.

*گرچه خبر‌های امیدوار کننده و اکران فیلم‌های جدید باعث روشن نگه داشتن سینما‌ها می‌شود و اتفاق مثبتی است، ولی ورود نوع دلتای کرونا یا همان کرونای هندی که انتقال آن با سرعت بسیاری رخ می‌دهد و هشدار مسئولان بابت شروع پیک پنجم است، سبب شده قدری این گمانه‌زنی‌ها خوشبینانه به نظر نرسد و باید دید با اغاز واکسیناسیون عمومی می‌توان برای شرایط جدید به وجود آمده قلبه کرد یا نه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها