يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۴۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۰۸ تير ۱۴۰۰
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) حدود چهار هزار و ۷۲۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) حدود چهار هزار و ۷۲۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید.

برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۱۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۷۷ واحد افزایش به ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۷۷ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و دو واحد رسید.

شاخص بازار اول هفت هزار و ۳۰۷ واحد رشد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۶۱۵ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۱۴۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۸۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۵۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۶۳۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۰۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۴۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۰۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۵۷ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۳۵۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۲۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۶۴ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۳۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۸۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۲۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان اصفهان (وسصفا) با ۲۹۵ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۲۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۲۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان (وسگلستا) با ۱۹۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۸۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان (وسکرمان) با ۱۶۳ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۴۲ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۳۷ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو) و صنعت غذایی کورش (غکورش) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه مواد دارویی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۳۵ میلیون و ۳۰۲ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۴۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها