أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۴۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۹ تير ۱۴۰۰
با آغاز اولین روز از کنکور سراسری 1400، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حال بازدید از وضعیت حوزه‌های برگزاری کنکور است

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، کنکور سراسری 1400 از دقایقی پیش با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش نیز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حضور یافته است و از وضعیت برگزاری این کنکور بازدید می‌کند.

کنکور سراسری 1400 با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب طی 4 روز از امروز با آزمون گروه آزمایشی هنر در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی آغاز شد.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت‌نام کرده‌اند و با احتساب داوطلبان دو رشته‌ای، به طور کلی یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

بیش از ۵۹ درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل می‌دهند و حدود ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب یعنی حدود ۴۰ درصد نیز مرد هستند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت ورود به جلسه صادر شد که ۵۰ هزار و ۵۵۷ کارت برای زنان و مابقی کارت ها برای داوطلبان مرد صادر شده است؛ در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ کارت برای زنان و مابقی برای مردان است.

برای گروه آزمایشی هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شده است که ۸۷ هزار و ۳۲۶ کارت برای زنان و ۳۷ هزار و ۷۹۵ کارت برای مردان است و در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شده که ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ کارت برای داوطلبان زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ کارت مختص داوطلبان مرد است و همچنین در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت صادر شده است که ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ کارت به داوطلبان زن و مابقی داوطلبان مرد اختصاص دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها