يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۶۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۲ تير ۱۴۰۰
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از برخورد قاطع پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با مخدوش کنندگان پلاک خودرو‌ها خبر داد و گفت: از ۵ تیرماه تا کنون ۱۵ هزار خودرو اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار سید تیمور حسینی در خصوص اهمیت شناسایی وسایل نقلیه اظهار داشت: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلفات می‌باشد که ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهور و جداول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

وی ادامه داد: اخیراً در پی توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات و اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد ناشی از شیوع بیماری کرونا برخی از رانندگان متخلف و هنجار شکن برای دور زدن قانون و فرار از مجازات تعیین شده اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه به صورت غیرمجاز کرده اند.

سردار حسینی از اهتمام جدی پلیس برای برخورد با مخدوش کنندگان پلاک خودرو‌ها خبر داد و گفت: به لحاظ ضرورت کنترل و برخورد با این گونه رانندگان پرخطر در چرخه ترافیک و جلوگیری از تسری قانون گریزی به سایر رانندگان دستورالعمل عمل برخورد شدید با مخدوش کنندگان پلاک وسایل نقلیه به مأمورین این پلیس در سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح که از ۵ تیرماه شروع شده است تا دیروز تعداد ۱۵هزار خودرو اعمال قانون و به مراجع قضایی معرفی شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مستندات قانونی برخورد با رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند اظهار داشت: طبق ماده۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده یک آیین نامه راهنمایی رانندگی مصوب سال ۱۳۸۴ و ماده ۲۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی پلیس موظف به برخورد با اینگونه تخلفات و جرائم است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعمال جریمه و توقیف، باتوجه به اینکه هرگونه دست کاری پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود، لذا مخدوش کنندگان پلاک خودرو‌ها به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند و دادگاه می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

سردار حسینی اضافه کرد: هدف پلیس اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توسعه انضباط ترافیکی پایدار و برخورد هدفمند و موثر با تخلفات رانندگی و پیشگیری از سایر جرائم مرتبط است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها