أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۷۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۵ تير ۱۴۰۰
پاره‌ای گمانه‌ها طی روزهای اخیر خبر از وجود اقدام‌هایی برای وارد کردن واکسن کرونا از طریق مبادی فرودگاهی با استفاده از چمدان دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، پاره‌ای گمانه‌ها طی روزهای اخیر خبر از وجود اقدام‌هایی برای وارد کردن واکسن کرونا از طریق مبادی فرودگاهی با استفاده از چمدان دارد. آن طور هم که پاره‌ای گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد بازار غیر رسمی فروش واکسن‌های خارجی در کشورمان از مدتی پیش راه افتاده و فروش واکسن با قیمت‌های نجومی همزمان با کمبود واکسن و کُندی روند واکسیناسیون در کشور رونقی به خود گرفته است.

اما پیگیری‌های خبرنگار میزان برای راستی آزمایی آنچه که این روزها درباره قاچاق چمدانی واکسن دهان به دهان می‌چرخد به این نقطه ختم شد که دریابد پلیس ناجا با داشتن مرکز و قرارگاه فضای مجازی به موضوعاتی که حساسیت‌های زیادی را به وجود بیاورند قطعا رسیدگی خواهد کرد.

در همه جای دنیا هرکسی که اندکی مطالعه داشته باشد می‌داند که واکسن کرونا باید تحت شرایط خاصی حمل شود. چون این واکسن به وجود دمای خاص و تجهیزات ویژه برای نگهداری نیاز دارد. نمی‌توان این واکسن را کیلویی داخل چمدان گذاشت و به مقصد رساند. برای هیچ نوع واکسنی نمی‌توان اینگونه عمل کرد.

امکان حمل واکسن بدون رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد. چون الان حتی واکسن برکت که ساخت داخل محسوب می‌شود در دمای دو تا هفت درجه باید نگهداری شود. پس در چنین شرایطی اینکه افرادی بخواهند واکسن را در دمای بیست درجه در هواپیما داخل چمدان بگذارند و به داخل کشور بیاورند امکانپذیر نیست.

از آنجایی هم که شنیده می‌شود این روزها عده‌ای از شهروندان برای دریافت واکسن به کشور ارمنستان سفر می‌کنند بروز شایعات درباره وارد کردن واکسن از طریق مبادی فرودگاهی به کشور چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش عبور کرد. خاصه اینکه عده‌ای به دنبال سوء استفاده از این مساله هستند که واکسن مورد استفاده در کشور ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان هم قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها