يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۸۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۷ تير ۱۴۰۰
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حوادث اخیر در دریای سیاه، از تلاش‌های همه روزه کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی و سیاست خارجی این کشور خبر داده و گفت، این تلاش‌ها در آستانه انتخابات دوما گسترش هم خواهند یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی خود در دانشگاه فدرال شرق دور روسیه با موضوعیت «فعالیت‌های بین المللی روسیه در جهت توسعه مناطق کشور» اعلام کرد که در مسکو بطور روزمره تلاش کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی و سیاست خارجی روسیه ثبت می‌شود.

لاوروف گفت: «همتایان غربی ما حتی پنهان نمی‌کنند که بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند که با روسیه‌ای ضعیف  و عاری از هر نوع برجستگی و سرانی آماده دادن امتیاز سر و کار داشته باشند. ما تقریباً همه روزه شاهد تلاش‌های آنها برای تأثیرگذاری بر امور داخلی روسیه و سیاست خارجی کشورمان هستیم.»

وی ادامه داد: «کشورهای غربی برای رسیدن به این اهداف خود، از ابزارهای گسترده‌ای، از جمله اقدامات تحریک آمیز نظامی استفاده می‌کنند که نمونه آن از سوی کشتی‌های ناتو در سواحل کریمه مشاهده شد. ضمن اینکه انها کشتی‌های خود را به سواحل روسیه در دریای چین جنوبی هم اعزام می‌کنند که نشان دهنده آن است که بلندپروازی‌های غربی‌ها مرزی نمی‌شناسد.  و مسلماً تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی و ربودن شهروندان روسی در سایر کشورها نیز از دیگر تلاش‌های آنهاست که باید بر اساس تعهدات بین المللی باشد، ولی این ضوابط از سوی کشورهای غربی کاملاً نادیده گرفته می‌شود. به این اقدامات، حملات گسترده اطلاعاتی نیز افزوده می‌شود.»

سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه مسلماً این اقدامات خوشایند نیستند، ولی مقامات مسکو همواره توانسته‌اند بر این مشکلات فایق آینده و به بهترین شکل و موثرترین راه با آنها مقابله کرده‌اند. به گفته وی، روسیه نه تنها مشکلات داخلی خود را حل و فصل کرده، بلکه مواضع خویش در عرصه بین المللی را نیز تقویت کرده است. وی افزود: «بزرگترین دستاورد ما حفظ صلح اجتماعی و یکپارچگی جامعه خود پیرامون ارزش‌های مشترک تمامی مردم روسیه، احترام به یادگارهای اجداد و دفاع از آزادی و استقلال میهن و آموزش جوانان پراستعداد برای نسل آینده است.»

وزیر خارجه روسیه هشدار داد که این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی در پاییز سال جاری نیز احتمالاً با تلاش‌های جدید کشورهای غربی برای گسترش دخالت‌های خود و تحریکاتی برای راه اندازی اعتراضات روبرو خواهد شد. وی تأکید کرد که مسلماً چنین تلاش‌هایی بشدت سرکوب می‌شوند و همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفته است، با سناریوهای در نظر گرفته شده توسط غربی‌ها در این خصوص با قاطعیت مقابله خواهد شد.

خروج نظامیان آمریکایی به منزله قبول شکست این کشور در افغانستان است

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنرانی خود ابراز عقیده کرد که خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان به منزله آن است که ایالات متحده به شکست خود در این کشور اعتراف می‌کند. به گفته وی، واشنگتن با خروج نظامیانش از افغانستان و کابل با عدم تمایل برای تشکیل دولت انتقالی با جنبش طالبان (که فعالیت آن در روسیه ممنوع است) باعث می‌شود تا درگیری‌های نظامی در افغانستان برای حل و فصل مشکلات از طریق نظامی همچنان باقی بماند.   

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: «طالبان برخوردهای نظامی بیشتری از خود نشان می‌دهد، برای اینکه توافقاتی صورت گرفته برای تشکیل دولت انتقالی که بعد می‌تواند شرایط برای ساختارهای دولتی پایدارتری را بوجود آورد، متاسفانه با عدم تمایل مقامات کابل مواجه شده است. آمریکا نیز با خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان، عملاً شکست مأموریت 20 ساله خود را قبول کرده است. این در حالی است که شواهدی وجود دارد که ثابت کرده نظامیان آمریکایی در قاچاق مواد مخدر از افغانستان مشارکت داشته‌اند.»

به گفته وی، اوضاع از آن جهت وخامت بیشتری پیدا می‌کند که در نتیجه اشتباهات در جریانات سیاسی در افغانستان، نیروهای گروه تروریستی داعش نیز تقویت یافته‌اند و هدف آنها گسترش نفوذ خود در مناطق شمالی این کشور و در مرزهای جمهوری‌های آسیاب مرکزی و متحدان روسیه است.

لاوروف در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره امکان اعزام نیروهای نظامی روسیه به افغانستان، گفت که پاسخ به این سئوال مشخص است و یادآور شد که سازمان پیمان امنیت جمعی در حال بررسی امکان ارائه کمک‌های لازم به جمهوری تاجیکستان، در صورت حمله نیروهای تروریستی در مرز افغانستان است.

طرف آمریکایی به پیشنهادات روسیه درباره امنیت سایبری توجه ندارد

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که واشنگتن هنوز به پیشنهادات مسکو برای گفتگو درباره امنیت سایبری پاسخ مشخصی نداده است. وی افزود: «شما می‌بینید که مباحثات پیرامون امنیت سایبری تا چه اندازه داغ است. دائما ما را متهم به مشارکت در حملات هکری می‌کنند، در واقع متهم می‌شویم که منافع کشورهای غربی را تضعف می‌کنیم، این در حالی است که خود طرف آمریکایی برای گفتگو، بررسی و حل و فصل این مسائل علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و تنها به اتهامات بی‌اساس و دور از ذهن علیه روسیه ادامه می‌دهد. در حالی که در جریان نشست سران ژنو، در واکنش به یادآوری ولادیمیر پوتین، بایدن به مقامات دولتش دستور داد تا به تنظیم چنین گفتگوهایی بپردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها