يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۱۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۱ تير ۱۴۰۰
عزیزی در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه مسلم است ایران اسلامی بر اساس منافع ملی عمل می کند، امنیت ملی خود را به هیچ بهایی نمی فروشد و اروپایی ها حق ندارند در مسائل داخلی مخصوصا در زمینه امنیت داخلی ایران دخالت کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم عزیزی با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا برای تحریم ایران به بهانه  نقض حقوق بشر، گفت: در طول سالیان طولانی همیشه شاهد رفتار دوگانه اروپایی ها در موضوعات مختلف به ویژه مسائل حقوق بشر بوده ایم، آنها از یک طرف شعار حقوق بشر می دهند و دم از حمایت از حقوق بشر می زنند اما از طرفی شاهد نقض حقوق بشر در کشورهای اروپایی هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپایی ها در طول سال های گذشته مخصوصا در ایامی که موضوع برجام را با ایران مطرح کردند، همیشه مدعی شدند همکاری های دو جانبه ایران و اروپا را تقویت می کنند اما در مقام عمل شاهد خلاف آنچه که وعده و قول داده بودند هستیم. در موضوعات مختلف شاهد اقدام خلاف وعده ها و گفتارهای اروپایی ها بوده ایم.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است ایران اسلامی بر اساس منافع ملی عمل می کند، امنیت ملی خود را به هیچ بهایی نمی فروشد و اروپایی ها حق ندارند در مسائل داخلی مخصوصا در زمینه امنیت داخلی ایران دخالت کنند و اگر به شعارهای حقوق بشر پایبند هستند، نقض حقوق بشر در انگلیس، فرانسه و کشورهایی که امروز دائه دار حقوق بشر هستند شاهد نبودیم.

عزیزی در ادامه گفت: ایران برای منافع امنیتی خود باید وظایفی را انجام دهد و کسانی که به دنبال ناامن کردن ایران هستند از سوی اروپا و اسرائیل حمایت می شوند. درواقع باید گفت حمایت اروپا از اسرائیل هستیم نه حقوق بشر.

این نمینده مجلس تاکید کرد: اروپا نسبت به نقض حقوق بشر در اسرائیل بی تفاوت است، آنها به نقض حقوق بشر در افغانستان هیچ واکنشی ندارند و در سالهایی که تروریست ها در سوریه سر مردم را می بردیدند اعتراض نکردند، در عراق به شدیدترین وضع انفجارهای  انتحاری رخ می داد اروپایی ها آن را نقض حقوق بشر نمی دیدند اما وقتی ایران می خواهد برای تامین امنیت خود بر اساس قوانین داخلی و قضایی تامین امنیت کند و با مخلین امنیت و نظم برخورد کند نقض حقوق بشر صورت می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این رفتارهای دوگانه پسندیده است، اروپایی ها رفتار نخ نما شده را تکرار نکنند و به هیچ وجه حق ندارند در امور داخلی ایران دخالت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند تا مطابق آن مقامات ایرانی که در بازداشت و اعدام اتباع اتحادیه اروپا دخیل بوده‌اند، تحریم شوند.

پارلمان اروپا در این قطعنامه از شورای اروپا خواسته است تا تحریم‌های بیشتری را علیه افراد و نهادهایی در "بازداشت خودسرانه و صدور حکم اعدام برای اتباع اتحادیه اروپا" اعمال کند و دارایی‌های آن‌ها مسدود سازد.

چارلی ویمرز، نماینده سوئدی پارلمان اروپا از تلاش پارلمان اروپا برای اعمال تحریم علیه ایران ابراز خرسندی کرده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها