أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۹۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
گفت‌و‌گو|
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بورس کالا بستر انجام معامله بوده و یک مکانیسم تنظیم گری برای مبادله است، اما در خصوص بازار سیمان، قطع برق واحد‌های تولیدی و عدم پیش بینی و برنامه ریزی دولت برای مدیریت این بازار، دلیل التهاب قیمت هاست.

به گزارش پایگاه 598، حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص اعلام گرانی سیمان به دلیل عرضه این محصول در بورس کالا، اظهار داشت: بورس کالا بستر انجام معامله بوده و یک مکانیسم تنظیم گری برای مبادله است، اما در خصوص بازار سیمان، قطع برق واحد‌های تولیدی و عدم پیش بینی و برنامه ریزی دولت برای مدیریت این بازار، دلیل التهاب قیمت هاست.

وی بیان کرد: در بورس کالا، عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند و اگر دولت تدبیری برای عرضه کافی یک محصول در هر بازاری از جمله بورس نداشته باشد، مسلما قیمت آن محصول افزایش می‌یابد حالا اینکه محصولات در بازاری که قابل رصد و شفاف است عرضه شود و مورد انتقاد قرار گیرد به نظر می‌رسد که از سوی واسطه‌ها انجام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما موافق قیمت گذاری دستوری و غیرشفاف کالا‌ها در بازار سنتی نیستیم که این رویداد، خبری خوش برای دلالان است، افزود: بازهم که بازاری با التهاب مواجه شده، نخستین فرمول دولتی کنترل قیمتی به شیوه دستوری است به طوریکه به دلیل کمبود برق و چالش برای تولیدکنندگان سیمان، دولت به دنبال مدیریت دستوری بازار سیمان است.

وی افزود: یکی از زیرساخت‌های مهم صنایع در کشور برق است که متاسفانه در چند ماه گذشته ضمن آن که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است صنایع نیز از اثرات مخرب آن در امان نمانده اند؛ به ویژه صنایع فولادی و سیمانی که یکی از پر کاربرد‌ترین صنایع هستند در هفته‌های گذشته با چالش‌های بسیاری مواجه شده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در هفته گذشته جلساتی را با معاون وزیر صمت نماینده انجمن سیمان و فولاد برگزار کردیم تصریح کرد: متاسفانه چنین کمبود‌هایی در کشور وجود دارد، اما موضوع مهم آن است که دولت باید از قبل پیش بینی‌های لازم را می‌کرد تا به شیوه‌ای بهتر برای قطعی یا محدودیت برق واحد‌ها برنامه ریزی می‌شد.

این نماینده مجلس قطعی مداوم برق را عاملی در برهم خوردن تعادل بازار سیمان دانست و گفت: پس از اجرای طرح محدودیت و قطع برق، بازار سیمان با مشکلات عدیده مواجه شده که دولت برای تعادل بازار بازهم به قیمت گذاری روی آورده که ما موافق آن نیستیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها