أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۴۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
قربانیان کرونا در مشهد بیش از یک پنجم مجموع آمار مرگ ومیر‌ها در کشور است!
به گزارش پایگاه 598، به نقل از محمد کاملان-شهرآرانیوز؛ تا چند روز پیش، خبر‌های غیررسمی از رشد آمار فوتی‌های کرونایی در مشهد و رسیدن به مرز ۷۰ نفر حکایت داشت، اما اکنون مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در خبری رسمی از رسیدن آمار مرگ ومیر کووید ۱۹ به مرز ۱۰۰ نفر خبر داده است؛ چیزی فراتر از سیاهی و ماتم. یعنی با احتساب آخرین آمار رسمی ۴۵۸ فوتی کرونا در کشور، مشهد بیشتر از یک پنجم آمار فوتی‌های کشور را به خود اختصاص داده است!
 
آمار بستری روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های شهر، سهمیه بندی دارو‌های کرونایی، رسیدن به وضعیت فوق بحرانی در مشهد و روبه پایان بودن ظرفیت بیمارستان‌های شهر را بگذارید کنار روند شتاب دار ورود زائران داخلی و خارجی از طریق خطوط اتوبوس بین شهری، هوایی و ریلی به مشهد تا حجم روبه رشد فاجعه را برای مشهد بیش از پیش درک کنید.

محدودیت سفر به مشهد ۶ روز پس از درخواست!

اوایل هفته گذشته بود که باتوجه به روند شتاب دار و صعودی ابتلا و فوتی‌های کرونا در مشهد و افزایش روند سفر‌ها به این شهر، استاندار خراسان رضوی در مکاتبه‌ای از ستاد ملی خواست تا سفر به خراسان رضوی از مبدأ ممنوع و سفر اتباع خارجی هم محدود شود که در همین راستا درنهایت ستاد ملی کرونا با این درخواست استان موافقت و به تمام استان‌های کشور ابلاغ کرد که تا اطلاع ثانوی هیچ استانی مجوز برای ورود به خراسان رضوی صادر نکند و این ستاد نیز درنهایت ۶ روز پس از این درخواست با اجراشدن آن موافقت کرد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹ مرداد و پس از جلسه هفتگی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد که استاندار خراسان رضوی در مکاتبه با قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا، از این ستاد خواسته است اختیارات بیشتری درباره کنترل مسافرت به استان و اعمال محدودیت دراین زمینه به این ستاد استانی کرونا داده شود؛
 
موضوعی که محمدصادق معتمدیان در نشستی خبری آن را تأیید کرد و درباره جزئیات این نامه نگاری نیز گفت که راهکار کنترل اوضاع مشهد ایجاد محدودیت جدی در سفر‌های هوایی و زمینی به مشهد است. پیشنهادی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا با همین موضوع به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی فرستاده شده و استان برای اجرای آن منتظر پاسخ این قرارگاه است.
 
درحالی که اوضاع مشهد وخیم بود و طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهر، بیش از ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی به مسافران و زائران غیرمشهدی اختصاص یافته بود، انتظار می‌رفت که قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در یکی دو روز به درخواست استانداری خراسان رضوی پاسخ بدهد، اما بررسی درخواست ستاد کرونای استان چیزی نزدیک به ۶ روز طول کشید و فقط ورود به خراسان رضوی ممنوع شد و همچنان از قرنطینه این شهر خبری نیست.

سفر زمینی به خراسان رضوی ممنوع شد

سیدحمید موسوی، دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی، در حاشیه صدونهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با بیان اینکه ممنوعیت جدید و محدودیت‌ها تا زمانی ادامه خواهد داشت که شرایط استان از وضعیت موج جدید خارج شود و در این فاصله زمانی بتوانیم استان را در حوزه درمان و پیشگیری مدیریت کنیم، تصریح کرد: حوزه نظارت طبق دستور استاندار خراسان رضوی شدت بیشتری گرفته است و تیم‌های بیشتری دراین زمینه فعال شده اند و به فرمانداری‌های استان ابلاغ شده است که صرفا برای موارد اضطراری مجوز رفت و آمد درون استانی صادر کنند تا از مبدأ شهرستان‌های داخل استان به شهر مشهد هم حداقل رفت و آمدممکن انجام شود.

مصوبه خنثی!

اما باتوجه به تصویب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از سوی وزارت کشور در آذر سال گذشته، نیازی نبود قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به اعمال ممنوعیت تردد زمینی و با خودرو شخصی به مشهد اقدام کند، زیرا طبق این شیوه نامه با تغییر رنگ بندی شهر‌ها محدودیت ورود به آن‌ها تغییر می‌کند و نیازی به ابلاغ دوباره نیست.
 
این یعنی ورود به ۱۲ شهر قرمز و ۸ شهر نارنجی خراسان رضوی و خروج از آن‌ها ممنوع است و به ترتیب مشمول جریمه یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی است و در نامه ستاد ملی کرونا فقط اعلام شده است که فرمانداری‌ها مجوز ورود به خراسان رضوی را صادر نکنند و این نشان می‌دهد که درِ ورود به شهر مشهد همچنان بر پاشنه قبلی خواهد چرخید و راه برای بسیاری از مسافران که جریمه یک میلیون تومانی را به عنوان بخشی از هزینه سفرشان در نظر می‌گیرند، باز است و محدودیتی بیش از این برای ورود به این استان به ویژه مشهد وجود ندارد.
 
ضمن اینکه تاکنون هیچ راهکار و برنامه عملیاتی نیز برای ممنوعیت یا محدودیت سفر‌های هوایی، ریلی و اتوبوسی به مشهد اعلام نشده است و این یعنی اینکه آن بخش از مسافرانی که عزم آمدن به مشهد را دارند، همچنان می‌توانند به طریقی غیر از وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کنند!


روزی حدود ۱۷ هزار نفر!

یکی از درخواست‌های اصلی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای موج پنجم و وخیم شدن اوضاع مشهد، اعمال محدودیت جدی برای سفر‌های هوایی و ریلی بود؛ چون حجم زیادی از سفر‌ها به ویژه از استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور که مرکز اصلی شیوع گونه دلتا در کشور بود، از این مقاصد انجام می‌شد.
 
براساس اطلاعات سایت شرکت فرودگاه‌های کشور، روز جمعه ۱۵ مرداد ۶۶ پرواز از شهر‌های مختلف ایران در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین نشسته است و دست کم ۱۰ هزار نفر از این طریق و حدود ۷۰۰۰ نفر هم از طریق راه آهن بدون هیچ گونه محدودیت و پالایشی وارد مشهد شده اند و ستاد ملی مقابله با کرونا باید پاسخ بدهد که چرا باتوجه به وضعیت فوق بحرانی مشهد، فقط سفر زمینی به خراسان رضوی را محدود کرده و چشم بر سفر‌های هوایی و ریلی بسته است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها