يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۰۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مراسم رونمایی از تابلوی کوچه ۱۰ بلوار غدیر قم به نام هنرمند جهادگر سیدمحمد ساجدی برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، شب گذشته (دوشنبه اول شهریور ماه) در حاشیه مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه مراسم رونمایی از تابلوی کوچه ۱۰ بلوار غدیر قم به نام هنرمند جهادگر سیدمحمد ساجدی برگزار شد.

گفتنی است در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر قم با پیشنهاد کمیته نامگذاری شهرداری و تصویب شورا کوچه شماره ۱۰ بلوار غدیر به پاس خدمات ارزنده و ماندگار هنرمند جهادگر سید محمد ساجدی و زنده نگاه داشتن یاد او به نام این هنرمند فقید نامگذاری شد.

خاطر نشان می شود: مرحوم سید محمد ساجدی به همراه خانواده در مسیر بازگشت از کربلای معلی خودروی وی دچار سانحه شد که متاسفانه در این حادثه اسفناک همسر و 3 فرزند دختر وی نیز به دیار باقی شتافتند. 
 

مرحوم ساجدی در سال 1359 متولد شد. پس از تحصیل در هنرستان هنرهای تجسمی تهران وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی به ادامه تحصیل پرداخت و از شاگردان نزدیک مسعود نجابتی بود. او همچنین از مؤسسین کانون هنر شیعه بود.

این گرافیست انقلابی همواره حضور فعالی در اردوهای جهادی در مناطق محروم داشت و مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد. مرحوم ساجدی به گفته دوستانش بسیار پرکار، بااخلاص و باصفا بود.

بی شک این رحلت عارفانه آن هم در ایام سوگواری مصائب آل الله علیهم السلام اجمعین هبه‌ای بود که از سوی این خاندان جلالت ماب به این عاشق راستین و هنرمند با اخلاق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنایت شد و رضوان ابدی حضرت دوست مآوای وی و خانواده‌اش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها