أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۱۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مأموریت داد موضوع اخیر زندان اوین را بررسی کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 شهریور) قوه مقننه طی اخطاری با استناد به اصل دوم قانون اساسی، گفت: در روزهای اخیر فیلم‌ها و تصاویری از زندان اوین در رسانه‌های بیگانه منتشر شده است، این موضوع مایه تأسف است هم بابت اجحافی که در حق برخی زندانیان صورت گرفته است و هم بابت اینکه این موضوع دست‌مایه‌ای شده است برای حمله به دستگاه قضائی و کارکنان شریف آن.

وی ادامه داد: حتماً باید با عوامل احتمالی تخلف یا جرم برخورد قاطع صورت بگیرد اما خلاف چند مأمور را نباید به بدنه یک دستگاه خدوم که در این سالها شاهد تحول و برخورد قاطع با فساد در آن بوده‌ایم تسرّی داد.

نماینده دشتستان در مجلس با ابراز اینکه "در یک سال اخیر از تعدادی از زندان‌ها بازدید داشتم"، اضافه کرد: شاهد بودم که شرایط با آنچه رسانه‌های اجاره‌ای سعودی و تریبون‌های ملکه در لندن و آلبانی و دیگر کشورها روایت می‌کنند متفاوت است، قضات و کارکنان شریف قوه قضائیه در سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند و این روا نیست که به یک بهانه مورد حمله قرار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن قدردانی از دستور اخیر رئیس قوه قضائیه درباره بررسی سریع موضوع زندان اوین، اظهار داشت: درخواست داریم که با عوامل احتمالی هرگونه خشونت و جرم برخورد قاطع صورت گیرد، چرا که ویژگی شاخص نظام جمهوری اسلامی و رهبری فرزانه این بوده است که همیشه با فساد درون خود برخورد کرده است، چه در ماجرای کهریزک چه در ماجرای فساد دانشگاه آزاد در دوره اسبق، چه خاندان‌های پرادعا و پرونده‌های افرادی مانند طبری.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار، گفت: کمیسیون اصل 90 با هماهنگی دادستانی‌کل این موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها