يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۲۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، « چهارگانه حاکم بر بازسازی انقلابی » عنوان سرمقاله روزنامه صبح نو است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

رهنمودها و توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت سیزدهم را ذیل چهار عنوان عدالت‌محوری، مردمی بودن، عقلانیت انقلابی و جوان‌گرایی می‌توان دسته‌بندی کرد. تردیدی نیست که کشور دارای فرصت‌های بی‌نظیری برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که هنوز بالفعل نشده و به همین واسطه، کشور درعین‌حال که دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی است اما آن‌سوی این مشکلات، فرصت‌هایی است که با کارآمدی، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند شرایط کشور را بهبود بخشد. اشاره رهبر انقلاب به چهار مولفه ذکرشده به تعبیری تاکید به اصول حاکم بر فعالیت‌های دولت است که امکان دست‌یابی به اهداف را تسهیل می‌کند. در این میان، عدالت‌محوری موردنظر ایشان تاکیدی است بر اهمیت حمایت دولت از طبقات محروم و ضعیف که باید با سیاست‌های جبرانی موردتوجه دولت قرار گیرد. مردمی بودن هم در راستای احیای سرمایه و اعتماد اجتماعی دارای اهمیت است که رهبری به‌تفصیل درباره ابعاد آن سخن گفتند و ذیل ادبیات جمهوریت نظام اسلامی قابل تبیین است. در کنار این دو اصل، تاکید رهبری بر عقلانیت و خردورزی به‌عنوان شاخصه‌های مهم و اساسی در جمهوری اسلامی خود جلوی هرگونه شتاب‌زدگی و رفتار رادیکال را که می‌تواند عارضه هر دستگاه اجرایی باشد، می‌گیرد؛ البته در کنار این‌ها، آغاز روند جوان‌گرایی در دستگاه‌های اجرایی کشور خود می‌تواند بر کارآمدی، چابکی و نشاط دستگاه اجرایی کشور بیفزاید. به نظر می‌رسد این چهار اصل حاکم بر فعالیت‌ها می‌تواند تراز مناسبی برای سنجش میزان سرعت و قدرت بازسازی انقلابی ساختار اجرایی و مدیریتی کشور باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها