يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۲۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
حامیان و منابع نزدیک به احمدمسعود، ورود طالبان به ولایت پنجشیر را به شدت تکذیب و همزمان اعلام کردند که دور دوم گفتگوها به زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، حامیان و منابع نزدیک به احمدمسعود، ورود طالبان به ولایت پنجشیر را به شدت تکذیب و همزمان اعلام کردند که دور دوم گفتگوها به زودی برگزار خواهد شد.

به نقل از طلوع نیوز، منابع نزدیک به احمد مسعود از برگزاری دور دوم مذاکرات میان آن‌ها و گروه طالبان تا دو روز آینده خبر داده اند.

این خبر همزمان با آن اعلام شد که گروه طالبان اعلام کرد که نیروهای آنان از چند جبهه بدون درگیری وارد خاک پنجشیر شدند.

با وجود انتشار این خبر اما هواداران و منابع نزدیک به احمد مسعود این ادعای طالبان را رد کردند.

در ارتباط با ادامه مذاکرات میان طالبان و احمدمسعود نیز «انعام الله سمنگانی»، عضو کمیسیون فرهنگی گروه طالبان تائید کرد که هنوز درگیری صورت نگرفته است.

این عضو طالبان در عین حال منتشر کننده خبر ورود اعضای این گروه به پنجشیر بود و در این ارتباط گفت: مجاهدین امارت اسلامی از چندین جهت پیشروی داشته، بدون این‌که با مقاومت آن‌ها روبرو شده باشند، داخل خاک پنجشیر شده‌اند.

این خبر اما خیلی زود از سوی رئیس هیئت جبهه مقاومت در پنجشیر تکذیب شد و محمد الماس زاهد، رئیس هیئت گفت‌وگو کننده مقاومت پنجشیر گفت: در پنجشیر هیچ جنگی نیست و هیچکس هم داخل نشده است.

رئیس هیئت گفتگوی مقاومت پنجشیر همچنین با تاکید بر اینکه مذاکرات میان دو طرف تا دو روز دیگر برگزار می‌شود، همزمان هشدار داد که شکست این مذاکرات برای هر دو طرف سنگین تمام خواهد شد و زمینه مداخله را برای خارجی‌ها فراهم می‌سازد و آن وقت جنگ ادامه‌دار می‌شود.

ولایت پنجشیر هنوز به تصرف طالبان در نیامده و گروه‌های مخالف طالبان به رهبری احمدمسعود جبهه مخالف طالبان را در این ولایت شکل داده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها