أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۲۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نتایج یک تحقیق بین المللی نشان می دهد تزریق دوز تقویتی (بوستر) کووید ۱۹ برای اکثر افراد ضرورت ندارد.

به گزارش پایگاه 598،به نقل از مهر از مدیسن نت، این بررسی که توسط تیمی از دانشمندان سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده انجام شد، به این نتیجه رسید که واکسن‌های فعلی به اندازه کافی در برابر نوع شدید کووید ۱۹، حتی نوع دلتا، مؤثر هستند و تزریق دوز تقویت کننده ضروری نیست.

دکتر «سومیا اسوامیناتان»، سرپرست تیم تحقیق از سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید: «واکسن های موجود در حال حاضر ایمن، مؤثر و نجات دهنده زندگی هستند.»

طبق بررسی‌های انجام شده، واکسن‌های کووید ۱۹ ۹۵٪ در برابر بیماری‌های شدید از انواع دلتا و آلفا مؤثر بودند و بیش از ۸۰٪ در برابر پیشگیری از ابتلاء به عفونت از این گونه‌ها مؤثر هستند.

وی افزود: «افراد واکسینه نشده عامل اصلی انتقال بیماری هستند و بیشترین خطر ابتلاء به بیماری‌های شدید را دارند.»

اگرچه آنتی بادی‌ها در افراد واکسینه شده با گذشت زمان کاهش می‌یابد، اما به معنای عدم حفاظت در برابر بیماری‌های شدید نیست.

به گفته محققان، محافظت در برابر بیماری‌های شدید نه تنها از طریق واکنش آنتی بادی که ممکن است برای برخی از واکسن‌ها کوتاه مدت باشد تولید می‌شود، بلکه از طریق واکنش‌های حافظه و ایمنی سلولی که عمر طولانی‌تری دارند، انجام می‌شود.

به گفته محققان، در صورت نیاز به دوز تقویتی، آنها به احتمال زیاد در برابر سویه های خاصی که تحت پوشش واکسن‌های فعلی قرار نگرفته اند، ساخته می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها