أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۲۵۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
معاون امور زنان و خانواده:
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از برنامه این معاونت برای پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پانا، انسیه خزعلی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال پانا درباره سیاست جدید معاونت زنان درباره حمایت از زنان سرپرست خانواده اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های نخست معاونت امور زنان است که ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اشتغال را شامل است. همه مطالباتی که زنان سرپرست خانوار را نگران کرده است، اولویت ما است و امیدوارم بتوانیم همه زنان سرپرست خانوار را بیمه کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: بعد از بیمه زنان سرپرست خانوار، کارآفرینی و ایجاد اشتغال مناسب در کنار فرزندان، دغدغه ماست و در نهایت فرهنگسازی هم اهمیت دارد. زیرا زنان سرپرست خانوار مواردی را از نوع نگاه جامعه و امنیت مطرح می‌کنند که آنگونه که باید نیست و این فرهنگسازی باید وجود داشته باشد که زن سرپرست خانوار مجبور نباشد خود را طور دیگری در جامعه نشان دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه در دوره قبل به مجلس ارسال شد و امیدواریم مجلس این لایحه را زودتر رسیدگی کند. حتما از تجربیات قبلی استفاده می‌کنیم و اگر جاهایی نیاز باشد اصلاح می‌شود.

وی درباره کودک همسری با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن بلوغ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ... در ازدواج، اظهار کرد: با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند، موافق نیستیم. کارگروهایی برای حل آن باید تشکیل شود. چه این ارتباط در قالب ازدواج و چه ارتباط‌هایی که قانونی نشده باشند در مرحله اول نیاز به کار فرهنگی دارد. یعنی حتی اگر قانون بگذارد و نتوانیم فرهنگ سازی داشته باشیم، باز کودکانی مورد معامله و اجحاف قرار می گیرند. لا زم است برنامه ریزی در این راستا از دو بعد فرهنگی و قانونی داشته باشیم. خیلی از مسایل را نمی توان با ابلاغ حل کرد و باید سبک زندگی و نوع نگاه عادلانه باشد و ظلم به فرزند چه پسر و چه دختر نباشد.

در 16 سالگی ازدواج کردم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ازدواج خود در ۱۶ سالگی، گفت: ۱۶ سالگی داریم تا ۱۶ سالگی. من در ۱۶ سالگی شرط هایی برای ازدواج گذاشتم که فکر نمی‌کنم الان در سن ۱۶ سالگی کسی بگدارد. من شرط طلاق گذاشتم و امام توصیه می‌کردند که شرط طلاق بگذارید. من شرط مکان گذاشتم و پدرم گفتند با شرط طلاق موافق نیستم اما اگر تو می‌خواهی موافقم. نمی توان مرز سنی قرار داد و در این مساله رشد فکری بسیار مهم است».

وی درباره چرایی مسکوت ماندن مطالباتی نظیر گواهینامه موتور و یا ورود زنان به ورزشگاه‌ها، گفت: حتما باید کارگروهایی تشکیل و کار را تخصصی پیش ببریم و اگر تصمیمی گرفته شد، گزارش دهیم.

خزعلی درباره حذف غربالگری مادران باردار نیز توضیح داد: باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل و در صورت جمع بندی اعلام کنیم. دوست داریم از جلساتی به صورت تریبون باز برای اظهار همه نظرات استفاده کنیم و به صورت تخصصی هم کارگروه‌هایی را برای کودک همسری و غربالگری و بحث حضانت می گذاریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها