أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۳۹۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۰ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه بزودی در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

وی در این باره نوشت: تحرک دیپلماتیک قابل توجهی برای درک تحولات افغانستان و تاثیرگذاری بر آینده آن وجود دارد. کشورهای مختلف در سازوکارهای مختلف دیپلماسی خود را پیش می‌برند.

موسوی با ذکر این نکته که آینده افغانستان در همکاری‌های منطقه‌ای و با همسایگان است، اعلام کرد: بزودی نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان در تهران برگزار می‌شود.

* نشست ۶ کشور همسایه به اضافه روسیه در تهران

گفتنی است در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، نشست چهارجانبه  جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان برگزار شد. در این نشست از برگزاری دور بعدی اجلاس همسایگان افغانستان که قرار است با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه ( ایران، پاکستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) به علاوه روسیه در اواخر مهر ماه در تهران تشکیل شود، استقبال به عمل آمد.

به گزارش فارس، در نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان که ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد، توافق شد که دور بعدی این نشست در تهران برگزار شود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این نشست از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات خود به منظور پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خبر داد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره برگزاری نشست همسایگان افغانستان در تهران گفت:‌ در اولین جلسه‌ای که وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به صورت برخط برگزار کردند توافق شد نشست بعدی با حضور وزرای خارجه در تهران برگزار شود که این منوط به آماده شدن مقدمات است. این موضوع در دستورکار و پیگیری است و نمی‌دانیم چه زمانی امکان برگزاری حضوری را در تهران خواهیم داشت. در همان نشست توافق شد روسیه به این جمع اضافه شود و به پیشنهاد ایران، روسیه هم در آن نشست حاضر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها