أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۴۰۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۱ مهر ۱۴۰۰
رییس بیمارستان مرکز طبی کودکان:
رییس بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: تزریق وکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک بهترین انتخاب برای افراد زیر ۱۸ بوده و هیچ عارضه جدی از این واکسن‌ها برای این بازه سنی گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، دکتر رضا شروین بدو گفت: در کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا که جمعی از دانشمندان و متخصصان حضور دارند، واکسنی که برای کودکان فایده بیشتری دارد، انتخاب شد. پایه واکسن سینوفارم ویروس غیرفعال است. واکسن پاستوکووک هم همین پایه را دارد و واکسن مشترک ایران و کوباست که هر دو کشور سابقه طولانی در تولید و صادرات واکسن دارند. 

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان بیان داشت: در مطالعات انجام شده، مشخص شد این دو واکسن عوارض چندانی برای این افراد نداشته و فقط در هر چند ۱۰ هزار نفر عوارضی مانند درد محل واکسن و عوارض جزیی مانند این ها گزارش شده است.

رییس مرکز طبی کودکان ادامه داد: با توجه به این که دو واکسن عوارض جدی ندارند به توصیه‌های ستاد علمی کرونا همه باید اعتماد کنند. برای اعتماد بیشتر خانواده‌ها هم باید گفت نمونه پلتفرم این واکسن‌ها در بسیاری از واکسن‌های فعلی که برای کودکان استفاده می شود وجود دارد.

بدر افزود: کوبا، چین، امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورها که از همین واکسن‌ها برای کودکان و نوجوانان استفاده کرده بودند، امن بودنش را تایید کرده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، این متخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: احتیاط این است که واکسنی که پارتیکل ویروسی زنده دارد مثل اسپوتنیک و آسترازنکا به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نکنند. کمیته علمی کرونا هم که منتخب اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند و تجارب زیادی درباره کودکان و بیماری‌های عفونی و ایمونولوژی دارند، این دو واکسن را معرفی کرد.

وی ادامه داد: مستندات و گزارش‌های جهانی در کشورهایی که این واکسن‌ها استفاده شده نیز موجود است که موید این انتخاب درست است و امیدواریم خانواده‌ها با آرامش پروسه واکسیناسیون فرزندان خود را انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها