يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۴۲۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۵ مهر ۱۴۰۰
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛
رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیاست دولت، مهار تورم و افزایش سطح رفاه است که کارمندان نیز باید کمک کنند با افزایش پلکانی حقوق، در پرداخت حقوق‌ها عدالت ایجاد شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از صدا و سیما، سید مسعود میرکاظمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس ‌هیئت عامل صندوق توسعه ملی در جمع خبرنگاران درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده توضیح داد: در پرداخت حقوق در چرخه منفی افتاده‌ایم، مرتب تورم ایجاد می‌شود و حقوق‌ها به تبع آن افزایش می‌یابد و برای تأمین حقوق، پایه پولی بالا می‌رود که این امر باعث افزایش نقدینگی و تورم می‌شود. یعنی وقتی ۲۰ درصد حقوق کارمند افزایش می‌یابد، ۵۰ درصد تورم برای عموم مردم ایجاد می‌شود که این چرخه پرداخت درست
نیست.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم حداقل افزایش حقوق را داشته باشیم و این افزایش به صورت پلکانی باشد؛ کسانی که حقوق‌های پایین می‌گیرند بیش از ۳۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند و کسانی که چندین بار افزایش حقوق داشته‌اند کمترین افزایش شامل آنها شود یعنی همه کارمندان ۱۰ درصد افزایش حقوق نخواهند داشت.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروز برخی کارمندان از تسهیلات بالایی برخوردارند، اما کارمندان جدیدی که با تحصیلات وارد عرصه کار شدند و جوان هستند حقوق پایینی دارند، بنابراین تلاش می‌کنیم در طول دو تا سه سال حقوق آنها را به حد عادلانه‌ای برسانیم، یعنی اول خلق پول نکنیم.
میرکاظمی درباره استفاده سازمان برنامه و بودجه از منابع صندوق توسعه در بودجه سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده تلاش می‌کنیم از منابع صندوق برداشت و خلق پول نکنیم مگر برای پیشرانی اقتصاد و پشتیبانی از طرح‌هایی که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند تا زیرساخت کشور توسعه یابد.
وی گفت: در بودجه امسال از منابع صندوق در شش ماهه اول استفاده شده است و ممکن است در نیمه دوم هم از آن استفاده شود البته دولت برای برداشت از منابع صندوق مصوبه داشته و دلیل برداشت، کاهش درآمد نفت، فشار اقتصادی، تأمین کالاهای اساسی و رفاه مردم بوده است. برداشت از منابع صندوق برای سال جاری عدد زیادی نبوده، اما به دولت کمک کرده
است.
رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بدهی‌های دولت گذشته به صندوق توسعه ملی عنوان کرد: نگاه دولت قبل این بود که در فشارهای اقتصادی و در زمانی که نیاز به پول دارد همان گونه که پول وارد صندوق توسعه می‌کند از آن برداشت هم بکند که در این زمینه برداشت‌هایی به عنوان پروژه‌های پشتیبانی مانند مهار آب‌های برون مرزی انجام شده که کار پسندیده‌ای است. در برخی موارد نیز ضرورت ایجاب می‌کرد تا دولت از منابع صندوق برداشت کند که در این زمینه نیز مجوزهایی گرفته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها