يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۹۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۹ آبان ۱۴۰۰
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: اکنون به جز واکسن برکت و پاستوکووک سومین واکسن داخلی با نام اسپایکوژن را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کردیم.

به گزارش پایگاه 598، سیدمحسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از توزیع واکسن اسپایکوژن در کشور خبر داد و گفت: واکسن‌های داخلی هم در حال تحویل و توزیع هستند و اکنون به جز واکسن برکت و پاستوکووک سومین واکسن داخلی با نام اسپایکوژن را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کردیم و تزریق آن از چند روز آینده آغاز خواهد شد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت بیان کرد: برآورد ما این است که واکسن‌های تولید داخل نیاز کشور را برای تامین واکسن دوز اول، دوم و یادآور پاسخگو باشند.

زهرایی بیان کرد: واکسن اسپایکوژن حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار دوز، واکسن پاستوکووک حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار دوز و واکسن برکت حدود ١٠ میلیون و۵٠٠ هزار دوز تحویل گرفته‌ایم که تزریق واکسن برکت و پاستوکووک دریافتی در مرکز واکسیناسیون انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها