کد خبر: ۴۹۶۵۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۹ آبان ۱۴۰۰
رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر:
رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران گفت: تاکنون ۹۰۵ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور نصب شده که یک درصد ظرفیت تولید انرژی کشور است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمانی رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران از تداوم خرید برق تولید کنندگان خانگی انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد و گفت: تلاش می شود با کمک نهادهای حمایتی این بخش نیز توسعه بیشتری یابد. اکنون روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که می توان از آن برای تولید برق کمک گرفت.

کمانی افزود: باید با کمک سایر مجموعه ها مثل شهرداری‌ها، جذابیت های این بخش برای سرمایه گذاران بیشتر شود تا بتوانند به راحتی ورود کرده و به تولید برق بپردازند. این توانایی در بخش خصوصی برای فعالیت در بخش زیست توده وجود دارد فقط باید حمایت شود.

معاون وزیر نیرو گفت: تلاش برای بومی سازی پنل های خورشیدی نیز باید جدی تر گرفته شود و نیاز است زنجیره تولید سلول های خورشیدی شکل بگیرد. نیاز است ظرفیت تولید توربین های بادی در کشور توسعه داده شود و باید به جد در این زمینه کار کرد.

کمانی ادامه داد: نیاز است شرایط برای توسعه انرژی های تجدید پذیر تسهیل شود و اکنون دیگر برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر برق گرانی نیست.

او افزود: آخرین قیمت برق تجدید پذیر ۸۰۰ تومان بوده در حالی که اگر قیمت واقعی گاز محاسبه شود برق تولیدی از انرژی فسیلی ۲ هزار تومان است.

رییس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران گفت: تاکنون ۹۰۵ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور نصب شده که یک درصد ظرفیت تولید انرژی کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها