أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۶۷۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۰۳ آذر ۱۴۰۰
در گفتگو با جهادگر بسیجی عنوان شد؛
مسئول گروه جهادی صاحب الزمان (عج)، روایتی از امدادرسانی در زلزله سی‌سخت تا خدمت به بیماران کرونایی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری بسیج از قم: مسئول گروه جهادی صاحب الزمان (عج) قم، روایتی از امدادرسانی در زلزله سی‌سخت تا خدمت به بیماران کرونایی در استان قم را بیان کرد.

«ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.» این جمله‌ی رهبر معظم انقلاب به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه‌ی ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند.

فرهنگ جهادی را میتوان از آیه شریفه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله» استنباط کرد و پیام مهم این آیه اخلاص و عشق به کار است و از این دو نیرویی عظیم، ایثاری شگفت، شجاعتی کارساز و هدایتی الهی بوجود می آید.

ضمن آشنایی با فرهنگ جهادی و آشنایی با فعالیت‌های گروه جهادی "صاحب الزمان (عج) " با فاطمه میرزایی، مسئول این گروه جهادی به گفتگو نشستیم که در ادامه میخوانید.

از امدادرسانی در سی‌سخت تا خدمت به بیماران کرونایی
از چه زمانی شروع به فعالیت کردید؟

چهار سال پیش که سیل و زلزله رخ داد، ما از همان موقع شروع به فعالیت کردیم. در همین مدت جهیزیه، بسته‌های معیشتی و سیسمونی تهیه کردیم و برای خانواده‌ها ارسال کردیم؛ تا اینکه کرونا وارد ایران شد. وقتی دیدیم طلبه‌ها وارد بیمارستان‌ها شدند و در کنار کادر درمان شروع به فعالیت جهادی کردند، ما نیز تصمیم به پشتیبانی از طرف گروه جهادی به بیمارستان‌های سراسر قم گرفتیم.

ابتدای کرونا، مردم ترس و وحشت عجیبی داشتند. بنده هم قاعدتاً، چون مساجد و پایگاه‌های بسیج تعطیل شده بود، تحت تأثیر قرار گرفتم. روزی جهت خرید از منزل خارج شدم و به طور اتفاقی دوستانم را دیدم و متوجه فوت چند تن از دوستان و آشنایانم شدم... چند روزی در فکر بودم که یعنی هیچی کاری از دست ما برنمی آید که برای این مردم انجام دهیم؟ تا اینکه چند هفته بعد دخترم پیشنهاد آغاز شروع کار جهادی را به من داد؛ و من هم با توکل بر خدا و تکیه بر آیه شریفه «إن تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردم.

از امدادرسانی در سی‌سخت تا خدمت به بیماران کرونایی
شروع کارتان چگونه و با چه امکاناتی بود؟

ما در دوران کرونا، کار خود را با ۲۰۰ کیلوگرم سیب شروع کردیم؛ بعد از تهیه به منزل آوردیم و تا چند ماه کار را با اعضای خانواده پیش می‌بردیم. وقتی برای اولین بار آب سیب‌ها آماده شد، به بیمارستان ارسال کردیم و کار ما با بیمارستان از همینجا شروع شد. رفته رفته گروه تشکیل دادیم و نذورات مردم نیز به سمت ما سرازیر شد.

توزیع بسته‌های تهیه شده توسط شما شامل چه گروه‌هایی از افراد جامعه می‌شود؟

ضمن پشتیبانی گروه جهادی مستقر در بیمارستان‌ها ما به کمک پایگاه بسیج آمار خانواده‌هایی که فرد کرونایی در منزل خود و حالا بدلیل تکمیل ظرفیت بیمارستان یا بدلیل خفیف بودن سطح بیماری در منزل هستند را بدست آوردیم و بسته‌های تغذیه‌ای که برای بیماران کرونایی بیمارستان‌ها ارسال می‌کردیم برای آن‌ها نیز ارسال کردیم؛ این خانواده‌ها از سراسر قم بودند و حدوداً به ۱۲۰ خانواده می‌رسد که بعضی از آن‌ها چندین کرونایی در منزل خود داشتند.

بسته‌هایی که برای خانواده‌ها یا بیمارستان‌ها ارسال می‌کردید شامل چه اقلامی بود؟

اقلامی که ارسال می‌کردیم بیشتر متناسب با طب اسلامی بود مثلا: آب سیب، سه شیره، شیر بادام، شربت عسل، کمپوت سیب، دمنوش ها، سوپ‌های مقوی، گوشت و هویج، نخود آبپز با گوشت و خیلی از موارد دیگری که به بهبود بیماران کمک می‌کرد و تقریباً روزانه ۷۰۰ بطری نوشیدنی را حداقل تهیه و توزیع می‌کردیم.

از امدادرسانی در سی‌سخت تا خدمت به بیماران کرونایی

در کنار پشتیبانی از بیمارستان‌ها در چه حوزه‌های دیگر فعالیت داشتید؟

با شروع کرونا همه شاهد وضع اقتصادی جامعه بودیم؛ مردم و خیرین چه با کمک‌های مالی و چه با خرید اقلام خوراکی باعث شدند بسته‌های معیشتی زیادی را تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم. از این رو اولین بسته‌های معیشتی که ابتدای کرونا تهیه کردیم ۴۰۰ بسته بود که ارزش ریالی این بسته‌ها ۵میلیون ریال بود.

در ابتدای ماه مهر نیز با شروع شدن مدارس بسته‌های لوازم التحریر را تهیه کردیم و به دانش آموزان بی بضاعت و کم توان اهدا کردیم.

از امدادرسانی در سی‌سخت تا خدمت به بیماران کرونایی

همچنین با فرارسیدن ماه زمستان لباس‌ها و پوشاکی که از مردم به دست ما می‌رسید ابتدا تفکیک و سپس به دست مستمندان می‌رساندیم؛ حتی بعضی از لباس‌ها را به سیستان و بلوچستان نیز ارسال کردیم.

مصاحبه: محدثه ملکی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها