يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۹۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نشست تخصصی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر: معاون حقوقی سپاه درباره آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت که این پرونده به قدری کامل و جامع است که در آستانه صدور کیفرخواست است و ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد. بازپرس ویژه دادسرای امور بین الملل هم گفت که در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی ۱۲۴ متهم شناسایی و این پرونده در ۱۳۰۰ صفحه تنظیم شده است.

نشست تخصصی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی برگزار شد.

سردار شمخانی: پرونده ترور شهید سلیمانی در آستانه صدور کیفرخواست است
سردار شمخانی معاون حقوقی سپاه پاسداران صبح امروز در نشست تخصصی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در انقلاب شخصیت و مجاهدین زیادی داشتیم اما شهید سلیمانی یک شخصیت ویژه بوده است؛ امیدواریم با ظهور امام زمان (عج) شهید سلیمانی رجعت کنند و به میان ما بازگردند.

وی افزود: مطالبه حقوقی این موضوع از جهت اینکه سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های مؤثر در سپاه بود برعهده ما است چراکه وظیفه دفاع از کارکنان سپاه را ما برعهده داریم.

شمخانی بیان کرد: در چند بعد ما با قوه قضائیه همکاری داشتیم هم به ضابط و هم مرتبط و شاکی؛ اطلاعات و اسنادی برای اثبات جنایات در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده است.

معاون حقوقی سپاه پاسداران گفت: هزاران برگ سند و اسناد جامع تهیه و در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده است که امیدواریم هرچه زودتر پیگیری این موضوع به نتیجه برسد البته در این پرونده خیلی نیازی به اسناد نیست چون افراد رسماً به این جنایت اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: پرونده ترور شهید سلیمانی به قدری کامل و جامع است که در آستانه صدور کیفرخواست است و ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد.

شمخانی اظهار کرد: هزاران نفر در دادگاه شعبه ۵۵ دادخواست حقوقی داده‌اند که انتقام خون سردار سلیمانی را از قاتلین او بگیریم که ان‌شاءالله دادگاه در سالروز ترور این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.
معاون حقوقی سپاه تاکید کرد: البته متأسفانه اقدامات جدی و ملموسی در زمینه پیگیری بین‌الملل پرونده سردار سلیمانی انجام نشده است.

مدیر کل امور بین الملل قوه قضائیه: نیابت به ۵ کشور برای پیگیری پرونده ترور شهید سردار سلیمانی

علیرضا ساعدی مدیر کل امور بین الملل قوه قضائیه نیز در این نشست گفت: چند پرونده در زمینه ترور شهید سردار سلیمانی تشکیل شده است و از جوانب مختلف در حال رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی افزود: در این پرونده تحقیقات گسترده‌ای انجام و نیابت‌هایی به کشورهای خارجی ارسال شده است و در حال حاضر به ۵ کشور نیابت شده است و نیابت‌های جدید دیگری هم تنظیم شده است که در حال ارسال به کشورهای جدید است.

ساعدی ادامه داد: هیأت قضائی برای تحقیقات مشترک با دولت عراق که محل وقوع جرم است، اعزام شده است و به تازگی تحقیقات مشترک برای جلسه اول شروع است.

مدیر کل امور بین الملل قوه قضائیه اظهار کرد: غیر از بخش کیفری پرونده که به مجازات مرتکبین و مجرمین می‌پردازد، یک پرونده حقوقی هم برای رسیدگی و صدور حکم برای خسارات ناشی از چنین اقدامی در شعبه ۵۵ تهران تشکیل شده است و بسیاری از افراد چه خانواده شهدا و چه مردم دیگر در این پرونده ادعای خسارات کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این پرونده‌ها (ترور سردار سلیمانی) از ضابطین خاص استفاده شده است، چراکه ضابطین نقش مهمی در پرونده‌های قضائی دارند.

بازپرس ویژه دادسرای امور بین‌الملل خبر داد: شناسایی ۱۲۴ متهم در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی
فرهادی نیا، بازپرس ویژه دادسرای امور بین‌الملل هم در این نشست گفت: در بخش جرایمی که رخ داده است از لحاظ قوانین داخل کشور باید بگویم که قتل عمد به صورت معاونت و مشارکت و اقدام علیه امنیت جمهوری اسلامی را در پرونده سردار سلیمانی داریم و در بعد بین‌المللی نقض کنوانسیون تروریسم و قطعنامه ۱۵۵۶ را داریم و همچنین معاهده مودت بین ایران و ایالت متحده را هم در این پرونده داریم.

وی افزود: در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی ۱۲۴ متهم شناسایی شده‌اند و این پرونده در ۱۳۰۰ صفحه تنظیم شده که باید بگویم هنوز این پرونده تکمیل نشده است.

فرهادی نیا گفت: در این پرونده برای ۴۳ نفر حکم جلب صادر شده است و همچنین ۱۳ نشست تخصصی و ۷۰۰ مکاتبه هم انجام شده است؛ البته که به ۹ کشور نیابت قضایی برای پیگیری این پرونده داده شده است.
فرهادی نیا با اشاره به اینکه حکم جلب برای ۴۳ نفر چرا منجر به نتیجه نشده است، گفت: ما حکم جلب را صادر کرده‌ایم و متهمان باید در مراجع قضایی حاضر شوند اما باید از طریق پلیس اینترپل برای جلب این افراد کمک گرفته شود و اراده‌های بین‌المللی در این مورد نیاز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها