أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۷۳۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۳ آذر ۱۴۰۰
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان این که این دور مذاکرات وین بعد از وقفه‌ای کوتاه ازسر گرفته خواهد شد، افزود درخواست ایرانی‌ها برای دریافت تضمینی که مانع فروپاشی دوباره برجام شود، کاملاً موجه و منطقی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (شنبه) گفت مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران در وین پس از رایزنی شرکت‌کنندگان در پایتخت‌های خود، هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، اولیانوف اظهار داشت: این دور تکمیل نشده است. دور هفتم ادامه خواهد داشت. فقط مشارکت‌کنندگان تصمیم گرفتند یک وقفه فنی به ویژه برای مشورت در پایتخت‌ها داشته باشند تا در مورد چگونگی ادامه کار فکر کنند.

این مقام روسی افزود: زمانی که مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود، امیدواریم از شدت اوضاع کاسته شود.

اولیانوف خاطرنشان کرد که تمایل تهران برای جلوگیری از فروپاشی برجام موجه و منطقی است، بنابراین اگر ایران به تضمین‌های بیشتر نیاز داشته باشد، ممکن است در مورد آن بحث شود.

این دیپلمات روس به خبرنگاران گفت: درخواست ایرانی‌ها برای دریافت ضمانت‌ها کاملاً واضح و موجه است. باید این اطمینان وجود داشته باشد که اقدام بدخواهانه‌ای که در زمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از طریق سیاست فشار حداکثری انجام شد، تکرار نخواهد شد. همه این‌ها باید مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: می‌توانیم از بیانیه مشترک رهبران ایالات متحده، انگلیس، آلمان و فرانسه در ۳۰ اکتبر که در آن اظهارنظر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آمادگی ایالات متحده برای احترام به توافق هسته‌ای احیا شده تا زمانی که ایران این کار را انجام دهد درج شده، یک برداشت مثبت داشته باشیم. شاید این عنصری از ضمانت سیاسی باشد. فقط باید آن را به عنوان بخشی از روند مذاکره روی کاغذ آورد.

وی همچنین به پیشنهاد ایران برای تغییر پیش‌نویس سند اشاره کرد که واکنش تند کشورهای غربی را در پی داشت.

اولیانوف به خبرنگاران گفت: تا جایی که من متوجه شدم، شرکای غربی ما این تصور شدید را داشتند که طرف ایرانی پیشنهاد تغییر اساسی، ایجاد اصلاحات اساسی در پیش‌نویس سند هسته‌ای را که در شش دور قبلی مورد توافق قرار گرفته بود، داشت. به نظر آن‌ها [شرکای غربی] این رویکرد بیش از حد رادیکال رسید، به همین دلیل چنین واکنش تندی نشان دادند.

این مقام روس تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای در وین یک قاعده وجود دارد که به شرح زیر است «تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، درباره هیچ چیزی توافق نشده است».

این دیپلمات افزود: به این معنا که اصلاحات، تغییر موضع همیشه امکان‌پذیر است. اما مطلوب است که این اصلاحات ارزیابی شده باشد و به مانعی بر سر راه پیشرفت تبدیل نشود. بنابراین ما وضعیت را تشدید نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در هشتم آذرماه در وین رسما آغاز شد. نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر دیروز جمعه به ریاست انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

در این نشست، شرکت کنندگان به بررسی نتایج به دست آمده و پیشرفت‌های صورت گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها برای بازگشت به پایتخت‌هایشان به منظور مشورت و دریافت دستورالعمل‌های جدید، مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان از سر گرفته شود.

هیأت ایرانی در وین چهارشنبه شب دهم آذر ماه دو سند شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را به طرف مقابل ارائه کرد. باقری معاون سیاسی وزیر خارجه در گفت‌وگویی ارائه دو سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: در وین هستیم که گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این‌که گفت‌‌وگوها در وین در فضای دوستانه برگزار شد، گفت: اینکه طرف‌های اروپایی خیلی در مورد برخی از پیشنهادهای ما رضایت نداشتند، درست است، ولی هیچ کدام عنوان نکرد که پیشنهادهای ایران مبنای حقوقی و قانونی مورد قبول دو طرف را ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها