أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۷۳۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اعضای خانواده پسری جوان که در جریان یک سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن او جان چهار بیمار را نجات دادند.

 

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شرق: اعضای خانواده پسری جوان که در جریان یک سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن او جان چهار بیمار را نجات دادند. چندی پیش وقتی میلاد 26ساله، کوچک‌ترین فرزند خانواده بیگدلی در حال بازگشت از محل کار به خانه‌شان بود دچار سانحه رانندگی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند.

مهدی، عموی میلاد ماجرا را این‌طور بازگو می‌کند: غروب بود که میلاد پس از اتمام کارش سوار موتورسیکلت شد و به سمت خانه حرکت کرد. خانه برادرم در زرین‌رود زنجان است. میلاد در زمان بازگشت متأسفانه با یک خودروی در حال حرکت برخورد کرد. شاهدان ماجرا می‌گویند خودرو فقط یک چراغ عقبش کار می‌کرد و به ‌همین ‌خاطر در تاریکی شب میلاد فکر کرده بود یک موتورسیکلت مقابلش قرار دارد. وی در ادامه گفت: پس از این حادثه پسر برادرم را با آمبولانس به بیمارستان امیرالمؤمنین شهرستان خدابنده منتقل کردند.

متأسفانه از دست پزشکان این بیمارستان برای میلاد کاری برنیامد و او را به بیمارستان زنجان منتقل کردند. با انتقال میلاد به بیمارستان زنجان، پزشکان تلاش خود را انجام دادند تا او دوباره به زندگی بازگردد، اما پس از گذشت دو روز پسر جوان وضعیت وخیم‌تری پیدا کرد و دچار مرگ مغزی شد. عموی میلاد می‌گوید: وقتی پزشکان گفتند میلاد مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بازنمی‌گردد، پیشنهاد دادند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم. برادرم ماجرای اهدای عضو و پیشنهاد پزشکان بیمارستان را با ما در میان گذاشت.

در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین کار رضایت‌دادن است. با این کار چند بیمار نیازمند جان دوباره‌ای برای ادامه زندگی پیدا می‌کنند. به‌این‌ترتیب با رضایت اولیای دم قرار شد اعضای بدن پسر جوان به بیماران نیازمند اهدا شود. دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا اظهار کرد: پس از اعلام رضایت اولیای دم، بیمار از زنجان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و با تلاش پزشکان کلیه‌ها، کبد و قلب بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند جان دوباره‌ای بخشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها