أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۷۷۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۳ آذر ۱۴۰۰
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین نوشت: مذاکره‌کنندگان توانستند خود را با ایده‌های جدید ایران و ضرورت مذاکرات وین تطبیق دهند. کار بر مبنای پیش‌نویس‌های قبلی ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین نوشت: مذاکره‌کنندگان توانستند خود را با ایده‌های جدید ایران و ضرورت مذاکرات وین تطبیق دهند. کار بر مبنای پیش‌نویس‌های قبلی ادامه می‌یابد.
اولیانوف ادامه داد: طرح‌های پیشنهادی ایران به درستی بررسی خواهند شد، یا لحاظ می‌شوند یا رد می‌شوند یا اصلاح می‌شوند. روند عادی کار.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که جلسه دوم دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پس از وقفه ای چند روزه، پنج شنبه هفته گذشته آغاز به کار کرد.  در حال حاضر مذاکرات برجامی در سطح گروه های دوجانبه و چندجانبه طرفین توافق و کارگروه های کمیسیون مشترک برجام ادامه دارد. ایران اعلام کرده است تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم های غیرقانونی آمریکا به مشارکت در مذاکرات وین ادامه می دهد. فضای کلی مذاکرات تا کنون از سوی طرفین سازنده ارزیابی شده است. 

ایران با آغاز دور هفتم مذاکرات وین در دو هفته گذشته، دو سند پیشنهادی،‌ یکی مربوط به لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و دیگری مربوط به اقدامات هسته‌ای را در مذاکرات ارائه کرده است. قرار است طرفین مذاکرات پس از بررسی این‌طرح‌ها به ایران پاسخ دهند.

علی باقری کنی ، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و مذاکره کننده ارشد ایران در وین در گفت‌وگویی با شبکه پرس تی‌وی درباره مذاکرات وین گفت: در حال اعمال اصلاحات و دیدگاه‌های ایران بر روی متن پیش‌نویس وین ۶ هستیم و این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلوست.

علی باقری در پاسخ به این که سوال اصلی این است که آیا درباره پیشنهادات جدید ایران مذاکره شروع شده است؟ گفت: در چند روز گذشته چندین جلسه در سطح کارشناسی و مقامات ارشد مذاکره کننده داشتیم که اصلاحات، دیدگاه ها و پیشنهادات طرف ایرانی که بر روی متن پیش‌نویس‌های وین ۶ اعمال شده بود گفت‌وگو کردند و این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است.

وی در گفت‌وگو با پرس تی وی خاطرنشان کرد: درباره لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای در محورهای متعددی بین دو طرف اختلاف وجود داشته که در پیش نویس وین ۶ مشهود بوده و به ویژه در بحث هسته ای اختلافات متعدد و متنوع بوده است و در این زمینه هیچ ابتکاری از سوی طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم اما خودمان در چارچوب اصلاحات و پیشنهاداتی که به طرف مقابل دادیم، دیدگاه‌مان را درباره این اختلافات بیان کردیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها