أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۹۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۳ دی ۱۴۰۰
هوشیار باشیم؛
مدتی است است که حرکتهایی هم در حوزه سلب و هم ایجاب توسط برخی از سلبریتی ها رخ می دهد که می تواند زنگ خطر را برای همه مردم و علاقمندان به فرهنگ اسلامی - ایرانی را به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه 598، حتما شما هم کلمه سلبریتی را خیلی شنیده‌اید و کنجکاوید که بدانید معنای دقیق آن چیست و اصلا چرا به بعضی از افراد سلبریتی می‌گویند؟

اگر توجه کرده باشید، این لقب، هم می‌تواند به یک سیاست‌مدار داده شود و هم به یک بازیگر سینما یا تلویزیون، پس نقطه مشترک این دو فرد چیست که هر دو را جزء سلبریتی‌ها قرار می‌دهد؟

سلبریتی بودن به هیچ عنوان یک شغل ویژه نیست و سلبریتی‌ها هرگز برای اینکه سلبریتی هستند، کار خاصی انجام نمی‌دهند. در واقع سلبریتی که در لغت به معنای ستاره و فرد مشهور است، دارای شخصیت و چهره‌ای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم دنیاست که مربوط به حوزه فعالیت خودش می‌شود.

هر فرد تاثیرگذار، مشهور و شناخته شده‌ای در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ و... می‌تواند یک سلبریتی محسوب شود. ستاره‌ها این سلبریتی شدن را مدیون رسانه‌ها هستند که آن‌ها را به مردم دنیا می‌شناسانند و البته رسانه‌ها هم از این راه هم برای خود و صاحبان صنعت و ثروت درآمدزایی می‌کنند.

اما در این میان وقتی سلبریتی ها حضور شان مهم می شود که این قشر یا خود وارد سیاست می شوند و یا اینکه جریانات سیاسی از تاثیراتشان برای رسیدن به اهداف سلبی یا ایجابی خاصی در ساختار قدرت سیاسی جوامع استفاده می کنند.

مدتی است است که حرکتهایی هم در حوزه سلب و هم ایجاب توسط برخی از سلبریتی ها رخ می دهد که می تواند زنگ خطر را برای همه مردم و علاقمندان به فرهنگ اسلامی - ایرانی را به صدا درآورد که آخرین مورد آن حرکات سخیف بازیگر نه چندان مشهور و دست چندم سریال های تلویریونی در حالتی غیر عادی بود که در این نوشتار به تعدادی از آنان اشاره کرده و اصرار داریم که این حرکات علاوه بر ظاهر در بطن خود خطراتی را برای ما دارد که باید در برخورد با این قبیل پدیده ها هوشیار باشیم.

در اینجا فقط به سر تیترها اشاره کرده و رجاء واثق داریم که این نوشتار براحتی می تواند زبان مشترک بین ما و خواننده گرامی را در اهداف و افکارمان را برقرار کند و منظور ما را به مخاطب خود برساند:

1- در بخش سیاسی فعال شدن اتاق فکر اصلاح طلبان و موضعگیری های مختلف و تحریک آمیز و تهدید جمهوری اسلامی به شورش را داریم. که در آن افرادی مانند : تاجیک، پروانه سلحشورِی، غلامعلی رجایی و.... اظهار نظر نموده اند که با مطالعه هر یک از سخنان می توان به وجود نوعی اشتراک در اهداف و خط گیری از یک مرکز و جریان دست یافت.

2- در بخش بخش اجتماعی همانگونه که اشاره شد نقش سلبریتی ها که برای هر نسلی می توانند الگوهای مناسب و یا نامناسبی از خود ارائه داده و آرامش جامعه را در بزنگاههای سیاسی خدشه دار کنند. سلبریتی ها امروز تمامی ابعاد هنری اقتصادی - اجتماعی و فرهنگ جامعه راتحت تاثیر خود قرار میدهند.

بیاد داشته باشیم که در انتخابات ریاست جمهوری 1392 و 1396 برخی کاندیداها بخوبی با سازماندهی سلبریتی از جایگاه و نقش آنان در هدایت افکار عمومی خصوصا افکار نسل جوان استفاده برده و توانستند رقیبان را کنار بزنن، آنهم در جایی که خودشان نیز باوری به پیروزی نداشتند لذا تمام هم و غم خود را در بکارگیری سلبریتی ها در زمان و مکان مناسب برای پیروزی دیدند که همگی جریان تجمع سلبریتی ها در بخش های مختلف هنری و حتی صدا و سیما را در یکی از ورزشگاههای تهران بخاطر داریم.

در مجموع تاثیر عملکرد جنجالی سلبریتی‌ها در هر برهه از زمان را می‌تواند بر قشر قابل توجهی از جامعه که بخش اعظم آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، دید.

معمولا مدها، برند‌ها و سبک جدید و خاص در پوشش و رفتار و حتی افکار سیاسی را سلبریتی‌ها به راحتی به وجود می‌آوردند و افراد جامعه علی الخصوص طرفداران شان از آنان پیروی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند باعث ایجاد تاثیر مثبت باشند و یا با تاثیر منفی و مخرب سبب ایجاد فضای ناسالم برای دنبال کنندگان گردند.

لیکن امروز سلبریتی ها در یک مسابقه نامیمون و نامتجانس با فرهنگ اسلامی - ایرانی نه تنها با ملت ایران همراهی نمی کنند که بعضا خواسته و یا ناخواسته در راستای همان استراتژی اندولسی سازی جامعه ایرانی با برنامه های دشمنان نیز همراهی می کنند.

نگاه به پوشش، رفتارها، عکس های منتشره در فضای مجازی، نحوه موضعگیری و سخن گفتن با مردم و حتی در غیرت ملی و اخذ هویت و شناسنامه ایرانی نیز این بیگانگی را نشان می دهند.

رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها