يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۰۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۵ دی ۱۴۰۰
محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال حدود ۷ سال برای پرسپولیس بازی کرد و با پیراهن این تیم از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
به گزارش پایگاه 598، محمد دادکان علاوه بر سال‌ها بازی برای پرسپولیس حدود ۹ بازی هم برای تیم ملی انجام داد و در سال ۱۳۶۱ برای همیشه کفش‌های خود را آویخت.

درباره مدافع پیشین تیم ملی گفته می شود که او در طول ۷ سال بازی برای پرسپولیس هرگز تعویض نشد و هر زمان که به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد تا پایان ۹۰ دقیقه در میدان حاضر بود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که تا یک قدمی پست وزارت ورزش و جوانان نیز رسیده بود حدود ۱۰۱ بار با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت و جالب اینجاست که او حتی یک بار هم از داوران کارت زرد نگرفت.

دادکان در هفدهم دی ماه ۱۳۶۱ در بازی دربی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و در روز خداحافظی اش نیز اتفاق جالبی رقم خورد. از قرار معلوم هماهنگی‌ها انجام شده بود تا دادگان حدود ۲۰ دقیقه مقابل استقلال بازی کند و سپس چهار گوشه زمین بازی را بوسیده و از فوتبال خداحافظی کند اما در حالی که بازی دقیقه ۱۹ جریان داشت ناگهان همه بازیکنان و تماشاگران حاضر در ورزشگاه مشاهده کردند که دادکان در حال دویدن به سمت گوشه زمین و بوسیدن آن است.

عجیب‌ترین خداحافظی یک ستاره از پرسپولیس/ مادر نزاییده کسی مرا تعویض کند!

یکی از بازیکنان پرسپولیس به دادکان می گوید محمد آقا هنوز که مربی درخواست تعویض نکرده و تابلوی تعویض بالا نرفته است. دکتر دادکان در پاسخ به او می‌گوید من در طول سال‌ها بازی برای پرسپولیس هرگز تعویض نشدم و هیچ تابلوی تعویضی جلوی چشمان من بالا نرفت. حالا هم نمی خواهم با بالا رفتن تابلوی تعویض از زمین خارج شوم و به قول معروف مادر نزاییده کسی مرا تعویض کند به همین دلیل پیش از آنکه بخواهند تابلوی تعویض را بالا ببرند خودم چهار گوشه زمین را می‌بوسم و از زمین بیرون می روم تا مبادا تابلوی تعویض جلوی چشمان من بالا برود.

این چنین می شود که محمد دادکان در دربی سرخابی ها بدون اینکه تابلوی تعویض برایش بالا برود از فوتبال خداحافظی کرده و کفش هایش را می آویزد.

منبع: روزنامه خبر ورزشی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها