أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۲۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۹ دی ۱۴۰۰
دوازدهمین جشنواره فیلم عمار با اهدای جوایز بخش‌های «فیلمنامه»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «برنامه تلویزیونی»، «گزارش خبری» و «فیلم ما» کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه 598، مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم عمار شامگاه امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم ضمن معرفی برگزیدگان برخی از بخش‌های این جشنواره، نشان استقلال و دستکش ننه عصمت اهدا شد.

مادر شهیدان خالقی‌پور نخستین سخنران این جلسه بود. او گفت: ۱۲ سال است این جلسه برقرار است و من به غیر از سال اول که نبودم، ۱۱ سال مهمان جشنواره بودم. همیشه با همسرم بودیم، اما اکنون ۴ سالی است که او به فرزندانش پیوسته است، امیدوارم من هم به آنها بپیوندم.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال با دانشمندان کار داریم‌، دانشمندان شهیدی که آبرو و سرمایه این مملکت هستند. پسران من شهید شدند اما به گرد پای آنان هم نمی‌رسند و تک‌تک‌شان سرمایه‌های ما هستند و دنیا همه شان را می‌شناسد. جنگ هنوز تمام نشده و چهل است که در جنگ هستیم؛ در دفاع مقدس همه علیه ما بودند و امروز هم همین طور است. سردار سلیمانی به شهادت رسید اما هزاران هزار سردار سلیمانی داریم و مادرانی که فرزندان خود را برای شهید سلیمانی‌شدن پرورش می‌دهند. به نظرم لازم است از شهدای هسته‌ای‌مان بیشتر بگوییم و بدانیم که دشمنان ایران، چه کسانی را از ما گرفتند.

اهدای جوایز- بخش اول:

بخش «فیلمنامه»

لوح افتخار این بخش به «توتا» به نویسندگی «محمد صبوحی» رسید.

هم‌چنین لوح افتخار دیگر این بخش به اثر «سه خواهر» به نویسندگی «محبوبه معراجی پور» داده شد.

فانوس بخش فیلمنامه نیز  به اثر «پروانه» به نویسندگی «حسین جعفری»اهدا شد.

بخش «پویانمایی»

لوح افتخار این بخش به اثر «کاوه و کشتی فضایی» به کارگردانی «حسین حسن نژاد» رسید.

فانوس این بخش نیز به پویانمایی «پیش از بهشت» به کارگردانی «احمد حیدریان» داده شد.

بخش «نماهنگ»

لوح افتخار بخش نماهنگ به ۲ اثر «ابراهیم در آتش» به کارگردانی «آرش آقاجانی» و «ایرانیوم» به کارگردانی «سیدمهدی کرباسی» داده شد.

همچنین فانوس این بخش نیز به نماهنگ «روز انتخاب» به کارگردانی «رضا ثقفی» تعلق گرفت.

جایزه ویژه دستاورد هنری در این بخش نیز به دلیل خلق اشعار و ترانه‌های ارزشمند و جریان ساز در سال های اخیر به قاسم صرافان اهدا شد.

«نشان استقلال» به یک مهندس رسید!

جایزه دیگری که در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم عمار داده شد، «نشان استقلال» بود. این جایزه به مهندس نوید نجات‌بخش داده شد. او نویسنده کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» نیز هست.

نوید نجات‌بخش از جمله مهندسان فعال در شرکت‌های دانش بنیان است که کارآفرین نمونه کشوری نیز به شمار می‌رود. او در سخنانی در جشنواره گلایه‌هایش از عدم حمایت از تولید ملی را بیان کرد.

«دستکش ننه عصمت» در دستان یک گرافیست دهه هفتادی!

جایزه ویژه جشنواره مردمی فیلم عمار با عنوان «دستکش ننه عصمت» یکی از جوایزی است که همه ساله در مراسم افتتاحیه جشنواره عمار به هنرمندان برتر داده می‌شود. این جایزه امسال به میکائیل براتی، گرافیست دهه هفتادی رسید. مازیار بیژنی این جایزه را به براتی داد.

بیژنی در این بخش گفت: زمانی که به من زنگ زدند و گفتند قرار است در مراسم افتتاحیه عمار به میکائیل براتی جایزه بدهم، او را نمی‌شناختم و به همین دلیل رفتم سرچ کردم تا ببینم او کیست؟ البته با آثارش بیشتر از چهره اش آشنا بودم. او خالق اثری به نام «پاسبان یمن» است.

براتی هم بعد از دریافت دستکش ننه عصمت گفت: چیزی که شما با آن ارتباط برقرار کردید، محتوای کارم است. این محتوا حاصل زحمات یک گروه است و به همین دلیل آن را به بچه‌های گروه سه در چهار تقدیم می‌کنم.

گرامیداشت یاد و خاطره محمدسرور رجایی

بخش دیگر این مراسم، اختصاص به گرامیداشت یاد و خاطره محمدسرور رجایی داشت. این شاعر افغانستانی تابستان امسال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

علی محمد مؤدب شاعر ضمن اشاره به شخصیت محمدسرور رجایی گفت: قصه رجایی مانند درختی است که وقتی زمینش را از دست داد به آسمانش چنگ زد، زمانی که محمدسرور رجایی وطنش را از دست داد، خودش میهنش را ساخت. او کسی است که بر سر عهد خود با وطن فرهنگی‌اش ایستاد و کلماتی نظیر «جهان فارسی»، «خون شریکی» و ... را ساخت. 

وی ادامه داد: محمدسرور رجایی مرا یاد سنگرسازان بی‌سنگر انداخت، او مدیر فرهنگی بود اما دفتر نداشت، خودش خانه نداشت اما خانه‌ای در حوزه معنا برای ما ساخت. به یاد دارم مجله‌ای برای کودکان مهاجر افغانستان منتشر می‌کرد و حامی برنامه‌های فرهنگی بود. انقلاب اسلامی و شهدا وطن عقیدتی او بودند که به هیچ قیمتی از حراست آن کوتاه نیامد. سرور رجایی برای من نماد همت بود؛ او برای کار از باقر شهر به بومهن می‌رفت. امیدوارم مشکل سرور رجایی‌ها حل شود.

اهدای جوایز، بخش دوم

بخش برنامه تلویزیونی

لوح افتخار این بخش به اثر «حبیب نخلستان» به تهیه‌کنندگی «علی گلشاهی» رسید.

فانوس این بخش نیز به اثر «شب‌های پرستاره» به تهیه‌کنندگی «سید صدرا میرئی» داده شد.

بخش «برنامه تلویزیونی؛ کلیپ، آیتم و موشن گرافیک»

لوح افتخار این بخش به اثر «داستان صندوق‌ها» به کارگردانی «آرش آقاجانی» رسید.

هم‌چنین فانوس این بخش نیز به اثر «عاشق شوید» به کارگردانی مشترک «علی حسین و حنیف رحیمی» اهدا شد.

بخش گزارش خبری

لوح افتخار این بخش به اثر«مثبت کاذب» به کارگردانی «زهره بیادی» داده شد و فانوس جشنواره در بخش گزارش خبری به اثر «ثروت‌های رهاشده» به کاگردانی «مریم تکافی» رسید.

بخش «فیلم ما»

لوح افتخار این بخش به اثر «نبرد البرز» به کارگردانی «محمد جواد توکلی » اهدا شد، اما هیئت داوران جشنواره، اثری را شایسته دریافت فانوس در این بخش ندانست.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها