کد خبر: ۵۰۰۶۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
تاریخچه بازی‌های ایران و امارات/
از روز هشتم رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های ایران و امارات امروز سه شنبه به مصاف هم می‌روند که این هجدهمین تقابل دو تیم است.

به گزارش پایگاه 598،تیم ملی فوتبال ایران که صعودی زودهنگام به رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد، در هشتمین دیدار از مرحله گروهی که نخستین دیدار از سه گانه تشریفاتی باقی مانده در مرحله گروهی به حساب می‌آید ساعت ۱۸ امروز سه شنبه به مصاف تیم ملی امارات می‌رود.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که اماراتی‌ها هنوز کورسوی امیدی برای قرار گرفتن در جایگاه دوم این گروه و صعود مستقیم به جام جهانی دارند. در عین حال آنها می‌توانند با کسب رتبه سوم در گروه راهی دیدارهای پلی‌آف شده تا از مسیری دشوار به جام جهانی راه یابند.

دیدار روز سه شنبه ایران و امارات هجدهمین تقابل دو تیم در تاریخ فوتبال دو کشور است و آمارها در ۱۷ بازی گذشته کاملاً به سود فوتبال ایران بوده است.

در ۱۷ بازی گذشته ایران ۱۳ و امارات تنها یک بار پیروز شده‌اند و ۳ بار هم تقابل دو تیم به تساوی کشیده است. ایران در این ۱۷ بازی ۲۵ و امارات ۴ بار گلزنی کرده‌اند. تنها پیروزی امارات مقابل ایران هم در یک بازی دوستانه بوده و اماراتی‌ها تاکنون پیروزی رسمی برابر تیم ملی ایران نداشته‌اند.

اولین بازی، اولین پیروزی ایران و اولین گلزن

نخستین دیدار دو تیم به ۴۱ سال قبل باز می‌گردد که ایران و امارات در قالب دیداری دوستانه در سال ۱۳۵۹ به مصاف هم رفتند. این بازی در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار شد و تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود تا نخستین تقابل دو تیم با پیروزی ایران همراه شود.

زنده یاد ایرج دانایی فرد در دقیقه ۱۳ اولین گل ایران را مقابل امارات به ثمر رساند تا نام این ملی پوش فقید به عنوان نخستین گلزن گلزن ملی ایران مقابل امارات ثبت شود. حسین فرکی دیگر گلزن تیم ملی ایران در این بازی بود که در دقیقه ۵۸ گلزنی کرد.

این بازی دوستانه ۴ روز بعد در امارات تکرار شد که تیم ملی ایران در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و گلزنان ایران حسین فرکی، نصرالله عبدالهی و عبدالرضا برزگری بودند.

اولین پیروزی رسمی برای ایران

سومین بازی دو تیم نخستین بازی رسمی آنها بود که در این دیدار هم تیم ملی ایران پیروز شد. این بازی که در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۶۳ برگزار شد، در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ سنگاپور بود که با پیروزی ۳ بر صفر ایران به پایان رسید که این نخستین پیروزی در یک بازی رسمی بود.

در این بازی حمید علیدوستی، شاهرخ بیانی (پنالتی) و ناصر محمدخانی گلزنی کردند و نام حمید علیدوستی به عنوان نخستین گلزن ایران به امارات در یک دیدار رسمی ثبت شد.

تنها پیروزی امارات

اماراتی‌ها تنها یک بار طعم پیروزی برابر ایران را چشیده‌اند که آن هم در دیداری دوستانه اتفاق افتاده است. تنها بازی که با پیروزی امارات همراه بود دیداری دوستانه در ۱۱ شهریور سال ۱۳۷۶ بود که در امارات برگزار شد و با پیروزی ۳ بر یک امارات به پایان رسید. زننده تک گل ایران در این بازی حمید استیلی بود.

گلزنی امارات در ۲ بازی

اماراتی‌ها که در تمام این دیدارها تنها ۴ بار موفق به گلزنی شده‌اند، تنها در ۲ بازی موفق به گلزنی شده و در ۱۵ بازی دیگر دروازه ایران مقابل امارات بسته مانده است.

اماراتی‌ها یک بار در بازی شماره ۶ که دیداری دوستانه و با پیروزی امارات همراه بود ۳ بار موفق به گلزنی شدند و یک بار هم در دیدار شماره ۱۳ که در سال ۱۳۸۷ برگزار شد و نتیجه بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید.

مربی تیم ملی بهترین گلزن به امارات

کریم باقری که امروز به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی مشغول به کار است با زدن ۳ گل به امارات بهترین گلزن ایران به اماراتی هاست و پس از او نیز حسین فرکی با ۲ گل قرار دارد.

به جز کریم باقری و حسین فرکی هیچ بازیکن دیگری در تاریخ تقابل دو تیم موفق به زدن بیشتر از یک گل به امارات نشده است. مهدی طارمی تنها بازیکن ایرانی است که طعم گل زدن به امارات را چشیده و هم اکنون نیز عضو فعال تیم ملی است. همچنین طارمی زننده آخرین گل در بازی‌های ایران و عراق است.

هجدهمین بازی

هجدهمین بازی دو تیم روز سه شنبه و در چارچوب هشتمین دور از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ در تهران برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که پیش از این حضورش در جام جهانی را قطعی کرده است، در صورت پیروزی در این بازی چهاردهمین پیروزی‌اش در این مسابقات را به دست می‌آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها