أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۰۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم اعلام کرد: مهلت ارسال آثار به این دوسالانه تا پنجم اسفندماه جاری تمدید شد و این زمان به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598، ابراهیم سلیمانی، اظهار داشت: این دوسالانه عکس؛ با هدف برگزاری نمایشگاه، معرفی برگزیدگان، تدوین و چاپ کتاب عکس «قم ۱۴۰۰» برگزار می‌شود.

رئیس انجمن عکاسان قم، بیان کرد: کلیه فایل‌ها در قالب یک لوح فشرده (سی دی) از طریق پست و یا به صورت حضوری به این انجمن تحویل داده شود و یا به نشانی رایانامه info@qomphotographers.ir ایمیل شود.

وی افزود: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)؛ بقاع متبرک امامزادگان (ع)؛ مسجد مقدس جمکران؛ حوزه‌های علمیه؛ مراکز حوزوی، علمی، آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی؛ مساجد؛ اماکن زیارتی و سیاحتی؛ حجاب؛ فرهنگ‌وهنر؛ آداب و سنن اجتماعی و مذهبی؛ مستندهای اجتماعی، سیاسی و ورزشی؛ معماری؛ مبلمان و فضاهای شهری؛ مردم‌نگاری؛ پرتره و عکاسی خیابانی؛ طبیعت و محیط‌زیست؛ ظرفیت‌های دینی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و نیز عکس‌هایی که با نگاه هنرمندانه بازتاب ویژگی‌های بارز استان قم باشد؛ شامل «موضوع» این دوسالانه عکس است.

سلیمانی با بیان اینکه بخش‌های مسابقه این دوسالانه در سه بخش است، ادامه داد: تک‌عکس و مجموعه عکس در موضوع «قم ۱۴۰۰» برای عموم عکاسان بومی و غیربومی استان قم برگزار می‌شود.

رئیس انجمن عکاسان استان قم اظهار داشت: تک‌عکس و مجموعه عکس در موضوع «آزاد» نیز برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) مقیم استان قم ترتیب خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بخش تک‌عکس موبایلی (عکس‌هایی که با تلفن همراه گرفته شده باشند) در موضوع «آزاد» نیز برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) مقیم استان قم برگزار می‌شود.

وی درباره جایزه‌های دوسالانه مذکور گفت: در هر بخش، سه برگزیده (به صورت همسطح و همرتبه) معرفی خواهد شد و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه لوح و نشان انجمن عکاسان استان قم به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.

دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم خاطرنشان کرد: همچنین در بخش عکاسی موبایلی به پنج نفر برگزیده، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری برای تمام عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای آزاد است، افزود: کتاب «قم ۱۴۰۰» نیز با موضوع استان چاپ می‌شود و پذیرای بهترین اثرهای شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر هفت قطعه تک‌عکس و یک مجموعه (حداکثر ۱۲ قطعه عکس) با محوریت استان قم ارائه کند که پس از انتخاب و تأیید نهایی، بر اساس ظرفیت کتاب «قم ۱۴۰۰»، اثر وی در کتاب مذکور منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه عکس‌های ارسالی می‌توانند به صورت رنگی و یا سیاه‌وسفید باشند، افزود: عکس‌های دستکاری‌شده از مرحله انتخاب حذف می‌شوند و عکس‌های ارسالی باید در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ گرفته شده باشند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: آئین اختتامیه و نمایشگاه دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: این دوسالانه توسط انجمن عکاسان استان قم با همکاری استانداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، شهرداری قم، شورای اسلامی شهر قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و نگارخانه فرهنگ برگزار می‌شود.

وی؛ مهدی توکلیان، مهدی کلانترزاده، مهدی مهدوی‌راد، امیر حسامی‌نژاد، حجت‌الله عطایی، امیرمسعود عربشاهی و ابراهیم سلیمانی را اعضای شورای سیاستگذاری این دوسالانه معرفی کرد و گفت: حسن گایینی، امیرمسعود عربشاهی، مهدی بهمنی، مونا نیکوگفتار و نسرین شیخ‌حسن هیأت انتخاب این دوسالانه هستند.

وی افزود: کریم متقی از تبریز (استان آذربایجان شرقی)، ساسان مویدی و محمد نوروزی از تهران و حجت‌الله عطایی و امیر حسامی‌نژاد از قم اعضای هیأت داوری؛ میثم باباخانی روابط‌عمومی و تبلیغات و محبوبه رضایی دبیرخانه این دوسالانه هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهر مقدس قم اشاره و بیان کرد: با عنایت به بیانات ارزشمند ایشان در اهمیت جایگاه رفیع شهر مقدس قم؛ انجمن عکاسان استان قم به منظور اعتلای هنر عکاسی و معرفی توانمندی‌های این استان برای نیل به هدف‌های والای هنر عکاسی، این دوسالانه عکس را برگزار می‌کند.

سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های شهر مقدس قم، از این شهر به عنوان عُش آل محمد (ص) و خاستگاه انقلاب اسلامی ایران نام برد که بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) همچون نگینی در آن می‌درخشد.

دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم؛ مسجد مقدس جمکران، بقعه‌های متبرک امامزادگان (ع)، حوزه علمیه و حضور مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه را از دیگر ویژگی‌های این شهر برشمرد.

علاقه‌مندان برای تحویل آثار و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، پلاک ۱۰۰، طبقه فوقانی نگارخانه فرهنگ مراجعه کنند و یا در قم با شماره تلفن ۳۷۸۳۸۸۶۷ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

نهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم در سال ۱۳۹۷ برگزار شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها